عربستان و ترکیه در بیانیه ای مشترک خواستار همکاری شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و انجام مذاکرات فراگیر با مشارکت کشورهای منطقه شدند.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، ریاض و آنکارا در پایان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عربستان بیانیه مشترکی صادر کردند.


در بخشی از این بیانیه آمده است که ترکیه از بازگشت روابط ایران و عربستان استقبال می کند و امیدوار است که این گام در تقویت ثبات و امنیت منطقه سهیم باشد و منجر به احترام گذاشتن به حاکمیت کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها شود.


در بخش دیگری از این بیانیه ریاض و آنکارا بر اهمیت پایبندی ایران به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای و همکاری شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند.


دو طرف همچنین بر اهمیت انجام تلاش ها در راستای انجام مذاکرات فراگیر با مشارکت کشورهای منطقه و پرداختن به منابع تهدیدکننده امنیت و صلح بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.


اردوغان روز دوشنبه در سفری رسمی به عربستان رفت و با محمد بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.


اخیرا سفارت ایران در عربستان و کنسولگری کشورمان در جده به صورت رسمی بازگشایی شد.


همچنین در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بعد از ۱۷ سال به تهران سفر کرد و در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود اعلام کرد: به زودی سفارت ما در تهران بازگشایی می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرحواله ارزی به خارج از ایرانلینک مطالب دیگرآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن