مقدمه

امروزه مسافرت رفتن نسبت به گذشته افزایش بیشتری پیدا کرده و مردم در سراسر جهان با روش های مختلفی سفر می کنند‌. سفر با تور از روش های پرطرفدار سفر است که به صورت گروهی انجام می گیرد. اگر به دنبال رفتن به سفر چند روزه و تور یکروزه هستید، بهترین گزینه برای شما انتخاب تور گردشگری است. چرا که در تور یک روزه و سفر چند روزه هزینه ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده و مزایای بسیار زیادی دارد پارین سفر همراه شماست. سفر چند روزه برای تغذیه روح و تغییر روحیه بسیار مفید است و می تواند استرس ناشی از کار و زندگی را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است واقع بینانه برنامه‌ ریزی کرده و یک سفر مقرون به صرفه و در عین حال لذت بخش داشته باشید. بیشتر افراد به دلیل مشکلات مالی ترجیح می دهند قید سفر را بزنند اما خوشبختانه آژانس های گردشگری وجود دارند که تورهای با قیمت مناسب و مقرون به صرفه را ارائه داده اند. لذا همه افراد با صرف هزینه‌ های اندک می‌ توانند لذت سفر به مناطق گوناگون را بچشند‌.

راهکارهای کاهش هزینه در سفر با تور

بعضی از افراد برخلاف آن هایی که تنهایی سفر کردن را دوست دارند ترجیح می‌ دهند با صرف هزینه های کمتر به صورت گروهی سفر کنند. همانطور که اشاره شد راهکار هایی برای کاهش هزینه در سفر وجود دارد و افراد با انتخاب تور یکروزه و تور گردشگری می‌ توانند هزینه های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. در سفرهای گروهی و سفر چند روزه هزینه‌ های سفر بین افراد گروه تقسیم می‌ شود. در این صورت علاوه بر صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها می‌ توانید یک سفر لاکچری و لذت بخش داشته باشید. تور یکروزه برای آن دسته از افرادی مناسب است که ترجیح می‌ دهند سفر یک روزه با قیمت مناسب داشته باشند. اما قبل از سفر نسبت به مقصد ، دسترسی ها ، امکانات تحقیق کنید. به این شکل می توانید هزینه های مربوط به سفر خود را برآورد کرده و راهی برای کاهش هزینه ها پیدا کنید. چرا که سفر به مکانی که از آن هیچ گونه اطلاعی ندارید پرهزینه بوده و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی می شوید.

اقامت در تورهای مسافرتی

در سفر با تور شما در هتل ها اقامت می‌ کنید و انتخاب نوع هتل بستگی به خودتان دارد به عنوان مثال می‌ توانید هتل پنج ستاره و سه ستاره و کمتر را انتخاب کنید. البته انتخاب هتل یک تخته نسبت به اتاق های دو یا سه تخته هزینه بیشتری دارد. به همین دلیل در انتخاب تورهای گردشگری به هزینه اقامت خود توجه داشته باشید. برای داشتن مسافرت و سفر چند روزه مقرون به صرفه، بهتر است به صورت گروهی و با دوستانتان سفر کنید. چرا که در این صورت می توانید اتاق های دو یا سه تخته که هزینه‌ های کمتری دارند را انتخاب کرده و هزینه سفر خود را کاهش دهید. همچنین مسافرت رفتن با دوستان بسیار لذت بخش بوده و می‌ تواند تجربه جدیدی برای شما به ارمغان آورد. اگر تنهایی و با تور مسافرت می کنید باید با هم اتاق شدن با فرد غریبه مشکل نداشته باشید چون در غیر این صورت باید اتاق های یک تخته را انتخاب کنید. بعد از این مورد باید نسبت به هتل انتخابی اطلاعات کافی داشته باشید. هر کشوری دارای هتل‌ با قیمت های مختلف و امکانات گوناگون است. اگر به دنبال قیمت مناسب هستید بهتر است در تور گردشگری هتل های یک یا دو ستاره را انتخاب کنید و اگر به دنبال امکانات بیشتر هستید می توانید هتل های پنج ستاره را برگزینید.

پرواز در سفر ارزان با تور

شما در سفر با تور هزینه ی کل را پرداخت می کنید. یعنی هزینه بلیط هواپیما و هتل، ویزا، ترانسفر فرودگاهی و را متقبل می شوید. در سفر با تور هزینه ها بسیار کمتر از سفر به صورت تنهایی است. در هنگام مسافرت و انتخاب تور یکروزه یا تور گردشگری سعی کنید تورهایی که دارای امکانات بیشتر و هزینه کمتر هستند را انتخاب کنید. در سفر با تور زحمات سفر به دوش شما نیست. به عنوان مثال دیگر شما زحمت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را نمی کشید و رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما و بسیاری از امکانات دیگر توسط شرکت گردشگری انجام می گیرد. در سفر با تور امکاناتی مانند سیم کارت رایگان و بیمه، صبحانه رایگان، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان و لیدر و در اختیار شما قرار می گیرد. در تور گردشگری و تور یکروزه هزینه های شما کمتر است‌.

غذا خوردن در سفر

در مسافرت باید هزینه ای تحت عنوان هزینه ی خورد و خوراک را لحاظ کنید. در سفر چند روزه و تور یکروزه بهتر است تورهایی را انتخاب کنید که دست شما را در تهیه ناهار و شام باز می‌ گذارند، چون به راحتی با بودجه خود می توانید هر نوع غذایی را خریداری کنید و دیگر هزینه ای تحت عنوان هزینه خورد و خوراک به مبلغ تور گردشگری اضافه نمی شود. همچنین در این گونه تورها می‌ توانید مواد غذایی را به همراه خود برده و خودتان آشپزی کنید. می توانید به دنبال ارزانترین خیابان‌ ها یا به قول معروف غذا های خیابانی باشید‌. یکی از مواردی که در کاهش قیمت تور به شما کمک می کند صرفه‌جویی در خورد و خوراک است . البته انتخاب یک تور با قیمت ارزان می‌ تواند برای شما مناسب تر باشد.