تهران- ایرنا- آمریکا در تلافی اخراج دیپلمات شماره ۲ آمریکا از مسکو در اوایل ماه جاری میلادی، دیپلمات شماره ۲ روسیه در واشنگتن را اخراج کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده دیپلمات رتبه دوم روسیه در واشنگتن را به تلافی اخراج دیپلمات شماره ۲ آمریکا در مسکو در اوایل ماه جاری از روسیه اخراج کرده است.


اسوشیتدپرس نوشت این اخراج ربطی به تهاجم روسیه به اوکراین ندارد و بخشی از مناقشه طولانی مدت بین واشنگتن و مسکو بر سر کارمندان سفارت است. با این حال، این اتفاق در زمانی افتاده است که تنش‌ها بین دو کشور پس از جنگ سرد بر سر اوکراین به اوج خود رسیده است.


این مقام آمریکایی گفت که وزارت امور خارجه این کشور روز چهارشنبه به سفارت روسیه اطلاع داده که در حال اخراج سرگئی ترپلکوف است که در حال حاضر دیپلمات شماره ۲ روسیه در سفارت این کشور زیر نظر آناتولی آنتونوف به شمار می رود.


روسیه در اواسط فوریه بارت گورمن، معاون سفیر ایالات متحده را از مسکو اخراج کرد. 


علیرغم کاهش شدید روابط بر سر وضعیت فعلی در اوکراین، این مقام گفت که ایالات متحده همچنان معتقد است که حفظ تماس های دیپلماتیک “برای تسهیل ارتباطات بین دولت ها” مهم است. اما، این مقام اضافه کرد که اجازه نخواهد داد اقداماتی مانند اخراج گورمن «بدون پاسخ» باقی بماند.