تهران – ایرنا – نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با استناد به بخشی از فیلم گفت‌ وگوی میخائیل اولیانوف با ایرنا، تلویحا به دستاوردهای مذاکراتی ایران در وین اذعان کرد.


به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که دارای سوابق روشن اتهام‌زنی به ایران و سخن‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان است، در توییتی بخشی از فیلم گفت‌وگوی میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روس با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را مورد استناد قرار داد. 


بخشی از فیلم مزبور که به توییت نخست‌وزیر سابق صهیونیست‌ها ضمیمه شده، این بخش‌های گفته‌های اولیانوف را دربر می‌گیرد: «همکاران ایرانی همچون شیر برای منافع ملی ایران می‌جنگند. واقعا این‌طور است و من کاملا جدی هستم. آنها برای هر ویرگول و هر کلمه‌ای می‌جنگند و به‌ عنوان یک قاعده کاملا موفق‌ هستند. من باید به این امر اذعان کنم.»


اولیانوف در بخش دیگری در پاسخ به خبرنگار ایرنا می‌گوید: «من در این خصوص کاملا صادق هستم که ایران بسیار بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کرد به دست آورد. اگر واقع‌گرایانه صحبت کنیم، ایران بیش از آنچه من و دیگران پیش‌بینی می‌کردیم به‌دست آورده و این واقعیت است.» 


نکته جالب آنجاست که در زیرنویس انگلیسی فیلم ضمیمه شده توسط نتانیاهو که در آن صدای اولیانوف شنیده می‌شود، بعضا تفاوت‌هایی با گفته‌های وی وجود دارد از جمله در ابتدای فیلم ضمیمه‌ شده که «همکاران ایرانی»، به‌صورت «روحانیون ایرانی» زیرنویس شده است! 


نتانیاهو در متن توییت خود که به‌زبان عبری نوشته شده، پس از اشاره به بخشی از متن گفته‌های مذاکره‌کننده ارشد روس، بار دیگر اتهاماتی را که از دیرباز در مورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده را تکرار کرده و از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» خواسته است که جلوی دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرند! 


مذاکرات وین در مرحله تصمیم‌گیری سیاسی طرف آمریکایی قرار دارد نتیجه مذاکرات در انتظار تصمیمات سیاسی واشنگتن درباره چند موضوع باقی‌مانده است. 


صبح چهارشنبه، «علی باقری»، مذاکره کننده ارشد کشورمان پس از سفری کوتاه به تهران، بار دیگر برای پیگیری مذاکرات به وین بازگشت.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40