همدان _ ایرنا _ استاندار همدان با اشاره به اینکه باید از جوانان و سمن ها با رویکرد خدمت به مردم حمایت کنیم، گفت: اگر بر مبنای فرهنگ اعتقادی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه رفتار کنیم مشکلی نخواهیم داشت؛ اما سردرگمی‌های ایجاد شده و برنامه‌های دشمنان باعث شده از مسیر درست فرهنگی خود فاصله بگیریم.


به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین گرامیداشت «روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استان همدان»، افزود: اعتقاد دارم برای رشد و تعالی کشور و به ویژه فرهنگ جامعه باید با اقشار مختلف و فعالان اجتماعی ارتباط نزدیک داشته و از دیدگاه و نظرات آنها برای بالندگی و رشد و شکوفایی فرهنگ جامعه استفاده شود. 


وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری از ابعاد مختلف فقر در زوایای گوناگون فرهنگ به طور عام رنج می‌بریم، تصریح کرد: اگر بر مبنای فرهنگ اعتقادی و فرهنگ اصیل ایرانی در جامعه رفتار کنیم مشکلی نخواهیم داشت اما سردرگمی‌های ایجاد شده و برنامه‌های دشمنان باعث شده از مسیر درست فرهنگی خود فاصله بگیریم.


وی تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبیین و جهاد تبیین، نباید مخرج مشترک با دشمن داشته باشیم چه رسد به آن که برخی، مطالب کذب را در فضای مجازی منتشر کنند؛ نقد منصفانه را به جان دل می‌خریم اما نیاز به همراهی همسویی و کمک داریم.


نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: به فرامین رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در باب جمعیت و جوانی جمعیت اعتقاد داریم و این مهم نیاز به فرهنگ و فرهنگ‌سازی درست دارد که البته وظیفه دولت نیز زمینه‌سازی است.


وی اظهار داشت: از مجموعه سمن‌ها انتظار داریم که همه دست به دست هم فرهنگ عمومی جامعه را به سمت فرهنگ ایرانی، اسلامی و دینی سوق دهیم و در این زمینه از سمن‌هایی که رویکردشان خدمت و حرکت در راستای منافع عمومی است حمایت می‌کنیم.


قاسمی فرزاد افزود: در خصوص مطالبه سمن‌ها در بحث تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های فناوری و خانه‌های خلاق باید گفت به این موضوع باور داریم و در این رابطه به شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری مسوولیت دادیم که وارد کار عملی و اجرایی شوند.


استاندار همدان با بیان اینکه توسعه پایدار در کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات را باید در خلال توجه به دانش‌بنیان‌ها داشته باشیم، گفت: با روش‌های سنتی و پر هزینه نمی‌شود قدرت رقابت با دنیای اقتصاد را حفظ کرد که دراین زمینه باید کیفیت محصولات ارتقا، بهره‌وری افزایش و هزینه تولید کاهش یابد.


وی با اشاره به اینکه حمایت دولت باید منطقی باشد و حمایت‌ها نمی‌تواند تا ابد و با قیمت‌های ساختگی باشد، اظهار داشت: برای توسعه پایدار باید به سمت دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها برویم که مکان آن خانه‌های دانش‌بنیان خلاق و پارک علم و فناوری است چراکه پارک‌های علم و فناوری و خانه‌های دانش‌بنیان، مراکز ایجاد اشتغال هستند.


قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال با پشت میزنشینی جز در هم تنیدگی ساختار اداری و فربه شدن سیستم دولتی نتیجه‌ای ندارد، گفت: توسعه خانه جوان در راستای مطالبه سمن‌ها به منظور اختصاص فضای مستقل به تشکل‌ها است و برگزاری جلسه تخصصی با سمن‌ها نیز جزو برنامه کاری است.


استاندار همدان با بیان اینکه در انتصابات سعی شده در مجموعه‌های کلیدی و ارکان از جوانان انتخاب شود، افزود: قطعا کارآمدی از ویژگی‌های لازم برای انتصاب جوانان است تا امور و شئونات مردم را به آنها بسپاریم چرا که فرصت سعی و خطا نداریم‌.


نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: به جوانان اعتماد داریم و اعتماد خواهیم کرد و فسادستیری، پاکدستی، عدالت محوری، اعتقاد راسخ به مبانی اعتقادی، دینی و ولایت جزو اصول تفکیک ناپذیر انتصابات است.


به گفته وی، با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی فعالیت سمن‌های مرتبط و فعال در این زمینه قابل تقدیر است و حاکمیت، دولت و فرمانداران از این مجموعه‌ها حمایت می‌کنند.


استاندار همدان افزود: نگاه دولت، نگاه عدالت‌محور است، فارغ از سلایق سیاسی به سمن‌ها در صورتی که مرام، مسلک و رویکرد آنها خدمت و منافع عمومی باشد، کمک و حمایت می‌کنیم و به سلایق شخصی افراد کاری نداریم. 


نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: با دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی رابطه ما با دنیا تقویت خواهد شد و دشمن ظالم در برابر خواسته‌های به حق ما قطعاً تسلیم خواهد شد و در مراودات اقتصادی آتی خود با دنیای اقتصاد باید بتوانیم قدرت رقابت را حفظ کنیم.


قاسمی فرزاد افزود: فعالیت برخی سمن‌ها در حوزه بحران‌های خانواده ضروری است، محیط خانواده باید محیطی امن و توام با آرامش باشد؛ در فرهنگ عمومی، قرآنی، اسلامی و ایرانی ما پدر و مادر ۲ شخصیت محترم هستند و با تربیت آنها فرزندان باید آینده ساز کشور باشند.


نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه بر تحکیم بنیان خانواده تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: بانوان عمود خیمه در ساختار خانواده هستند و در خانواده‌ موفق محوریت با زنان است؛ البته باید مرد نیز وظیفه اصلی خود را انجام دهد.


قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور به استان با حضور و استقبال مردم بسیار خوب و به یاد ماندنی بود، گفت: اعتبارات سفر با  رویکرد حل مشکلات به ارث رسیده از دولت‌های گذشته است، یکی از مشکلات، پروژه‌های نیمه‌کاره است و  عزم دولت هم بر اتمام پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد استوار است.


استاندار همدان همچنین با گرامیداشت ایام ورود اولین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: تحت هیچ شرایطی آزادگان سرافراز در چنگال دژخیمان از عقاید اصولی خود دست برنداشتند و رژیم بعث عراق نه تنها دشمن بشریت بود بلکه از اساس با دین، اعتقادات، فرهنگ و مذهب دشمنی داشت.


قاسمی فرزاد اظهار داشت: نگاه رژیم بعث عراق این بود که انسان‌ها از مسلک و مرام غیردینی تبعیت کنند. اسارت دانشگاه انسان‌سازی و خودسازی بود که درس پایمردی انسانیت و پایداری می‌آموخت.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما