تهران- ایرنا- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزایش حجم صادرات و تجارت کشور در ماه‌های اخیر را نمایانگر عملکرد موفق وزارت صمت خواند و گفت:در حوزه بازرگانی، تجارت و دیپلماسی اقتصادی وزارت صمت نسبت به دولت قبل فعالتر است.


فاطمه محمد بیگی در گفتگو با خبرنگار پرالمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: وزیر صمت  باید کار خود را با جدیت ادامه دهد و با سرعت عمل بیشتری برنامه های خود را اجرایی کند.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در مورد وضعیت صنعت خودرو و لوازم خانگی گلایه‌هایی دارند، اظهار داشت: وزیر صمت باید از مدیران توانمند در این حوزه  استفاده کند. فاطمی امین باید در جایگاه وزارت بماند و مجلس به وی فرصت دهد تا برنامه‌هایش را عملیاتی کند.


عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه برنامه های وزارت صمت باید بر اساس شاخص‌ها و اولویت بندی‌ها مشخص شود، گفت: در حوزه صنعت و معدن نیاز به برنامه‌های کوتاه‌مدت،میان‌مدت و بلندمدت داریم، در برخی از حوزه‌های صنعت هم  رویه‌های نامناسبی از قبل وجود داشته است که انتظار داریم وزیر صمت این رویه‌ها را تغییر دهد.


محمد بیگی بیان داشت:مطلع هستم که وزیر صمت برای تغییر برخی از این رویه‌ها برنامه‌هایی را تدوین کرده، استفاده از مدیران کارآمد برای اجرای این برنامه ها ضروری است.


وی افزود: مطالبه مردم در حوزه کنترل قیمت تمام شده کالاها و کیفیت و قیمت خودرو جدی است،مردم در این زمینه مشکلاتی دارند وزرات صمت باید با افزایش نظارت ها ،استفاده از شرکت های دانش بنیان و نخبگان ایرانی میزان تولید مورد نیاز مردم را در حوزه کالاهای مورد نیاز در کشور افزایش دهد  تا نیاز  کمتری به کالاهای خارجی داشته باشیم.


عضون کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وزیر صمت برای رفع مشکلات صنعت  خودرو باید از واردات استفاده کند، تصریح کرد: برای توجه به درخواست مردم باید واردات خودرو در دستور کار وزرات صمت قرار گیرد تا رقابت سالم در  این  صنعت ایجاد شود و از انحصار گرایی حوزه تولیدات صنعتی هم جلوگیری شود.


نماینده مردم قزوین با اشاره به مشکلات ساکنان همجوار معادن فعال در کشور اضافه کرد:در حوزه معادن‌ها انتظار داریم مسئولیت اجتماعی مدیریت معادن در قبال مردمی که در مجاورت معدن زندگی می کنند، افزایش یابد، متاسفانه وزات صمت در این زمینه نتوانسته برنامه‌های خوبی را ارائه کند، امیدواریم  وزیر صمت بتواند معادن را در حوزه انجام مسئولیت ها اجتماعی وادار کند تا رضایت مردم را جلب کنند.


محمد بیگی  با اشاره به افزایش حجم صادرات و تجارت کشور در ماه‌های اخیر این موضوع را از نقاط مثبت وزرات صمت خواند و گفت:در حوزه بازرگانی حجم، تجارت و دیپلماسی اقتصادی وزارت صمت نسبت به دولت قبل فعالتر شده  اما نیاز به افزایش رایزن های بازرگانی در خارج از کشور داریم که وزیر صمت باید با همکاری وزیر امور خارجه بتواند تعداد رایزن های اقتصادی ایران در حوزه صنایع را افزایش دهد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40