تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با تاکید بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در حفظ و رعایت خطوط قرمز، گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها تحت تاثیر قرار دهد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافت. 


امیر عبداللهیان در این نشست آخرین تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی بخصوص در زمینه گفت‌وگوهای وین و همچنین تحولات اوکراین را تشریح کرد.


وی همچنین در خصوص نقطه نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه ها به تبادل نظر پرداخت.


وزیر امور خارجه در این نشست هم‌اندیشی که در محل کمیسیون تلفیق  مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در تشریح تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین، با تأکید بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از نهایی کردن یک توافق خوب و قوی، عزم ایران در زمینه رعایت خطوط قرمز تعیین شده و بخصوص تضمین‌های موثر اقتصادی و حداکثرسازی منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.  


امیرعبداللهیان افزود: ضمن ایستادگی در حفظ و رعایت خطوط قرمز، اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها تحت تاثیر قرار دهد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40