P style=”TEXT-ALIGN: justify”>مریم ایراندوست روز یکشنبه در نشست خبری پس از شکست سنگین ۷ بر صفر ایران برابر چین، اظهار داشت: درست است که بازنده میدان بودیم اما به بازیکنام افتخار می‌کنم که تا دقیقه آخر تلاش کردند و ناامید نشدند.


وی افزود: در فوتبال این شکست‌ها طبیعی است و تیم ملی فوتبال مردان نیز هفت گل دریافت کردند و این شکست از ارزش‌های تیم کم نمی‌کند و مطمئنم برای اولین بار است که تیم ایران با تیم‌های بزرگ رقابت می‌کند و قطعا از این بازی درس بزرگی می‌گیرد.


سرمربی تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: بعد از اینکه سوت پایان بازی زده شد بازیکنان را جمع کردم و همان جا این بازی را تمام کردیم و کنار گذاشتیم. قطعا بازیکنانم از همین لحظه شرایط آنها با دو جلسه تمرین بهتر می‌شود و به بازی با چین تایپه فکر می‌کنیم. هدف ما برای این تورنمنت صعود از گروه است.


وی ادامه داد: شرجی بودن هوا و شرایط بازیکنان در زمین در هر لحظه از بازی برای دختران سخت تر می‌شود. خستگی و فشار از نظر روانی بازیکنانم را  تحت تاثیر قرار داد و ۴۵ دقیقه اول همان چیزی که می‌خواستیم بود اما ۴۵ دقیقه دوم شرایط برای ما سخت شد.


ایراندوست یادآور شد: می‌دانستیم که نیمه دوم شرایط برای دختران سخت تر می‌شود و اجازه دادیم تا دو بازیکن دونده تر وارد زمین شوند تا فشار را کمتر کنیم و نگین زندی تا حدی چیزهایی که خواستیم را اجرا کرد. می خواستیم به بازیکنان استراحتی بدهیم  نیروهای آنها برای بازی سوم حفظ کنیم.


همچنین شوی چینگ شیا سرمربی چین بعد از این دیدار گفت: بازی امروز یک دیدار کلیدی بود. می‌توانیم از امروز ببینیم که تیم ما بهتر و بهتر بازی می‌کند.  در نیمه نخست کمی مضطرب بودیم اما در کل خوب بازی کردیم.


وی درباره استفاده چرخشی از بازیکنان تیمش تاکید کرد: البته می‌خواهیم بازیکنان ذخیره خود را تشویق کنیم تا تغییراتی برای بازی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشند و برای بازی‌های بعد برنامه ریزی کنیم.


تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار بعدی باید ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف چین تایپه برود.


در دیگر بازی امروز نیز چین تایپه به مصاف هند خواهد رفت.  


فردا نیز دیدارهای میانمار- کره جنوبی، فیلیپین- استرالیا، اندونزی- تایلند و ویتنام و ژاپن برگزار می شود.  


تیم ملی فوتبال زنان ایران پیش از این دیدار نیز به تساوی بدون گل برابر هند و نخستین امتیاز تاریخ دست یافت.


نتایچ دیگر دیدارهای برگزار شده در جام ملت های فوتبال زنان به شرح زیر است:


استرالیا ۱۸- اندونزی صفر


فیلیپین ۱- تایلند صفر


ژاپن ۴- میانمار صفر


کره جنوبی ۳ – ویتنام صفر


چین ۴ – چین تایپه صفر


جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند در حال برگزاری است.