رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:


دولت با واریز یارانه به حساب مردم اعتمادسازی کرد


تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: صحبت‌های رییس جمهور و واریز…


  •  توزیع عادلانه یارانه‌ها، فقر مطلق را ریشه‌کن می‌کند

    تهران – ایرنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور به قیمت به خطر انداختن جامعه رای خود، برای خشکاندن ریشه رانت و فساد خطر را به جان خرید و برای نجات اقتصاد کشور فداکاری کرد.


    سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان رییس جمهور با مردم که شب گذشته از رسانه ملی پخش شد، گفت: مجلس جهت‌گیری رییس جمهور برای ساماندهی ریشه‌ای اقتصاد و معیشت پایدار مردم  را قبول دارد و آن را تحسین می‌کند.


    نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در طول مدت فعالیت اجرایی خود ندیده‌ام، رییس جمهوری به قیمت به خطر انداختن سبد رای خود، کار ریشه‌ای و اصولی برای کشور انجام دهد. ولی آقای رییسی این خطر را به جان خرید و برای نجات اقتصاد کشور فداکاری کرد.


    رییس جمهور پای کار جراحی اقتصادی ایستاده است 


    رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه تبعات عدم انجام اصلاح ریشه‌ای اقتصاد در دولت گذشته به دولت سیزدهم سرایت کرد، اظهار داشت: اگر آقای رییسی هم اکنون نسبت به این اصلاح به ویژه در ارز ترجیحی اقدامی انجام نمی‌داد، ۲ سال دیگر باید دوباره این مسیر طی می‌شد. زیرا این موضوع تله‌ای بود که در دولت قبل، گذاشته شد و باید هر چه زودتر نسبت به خنثی سازی تله اقدام می‌شد.


    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور جراحی اقتصادی به ویژه هدفمندی یارانه‌ها را کلید زد، در کوتاه مدت و بلند مدت به سود همه مردم خواهد بود تا جلوی سوء استفاده یک گروه خاص گرفته شود. حامیان دولت قبل همیشه به ارکان قدرت و ثروت متصل بوده‌اند و از ارز ترجیحی، تسهیلات بانکی و معافیت‌های مالیاتی سودجویی کردند.


    برنامه دولت خشکاندن ریشه رانت و فساد است


    این نماینده مجلس تاکید کرد: برنامه دولت خشکاندن ریشه این رانت و فساد است تا ثمره و برکت آن به همه مردم برسد.


    رفیعی با اشاره به نکاتی برای اجرای درست برنامه‌ای اقتصادی دولت گفت: دولت همزمان با برنامه اصلاحی که در دستور کار دارد، باید خرج خود را هم کم کند و رییس جمهور با توجه به توانی که دارند از عهده آن برخواهند آمد و  ایشان موضوع چابک سازی را که در دولت‌های گذشته شعار بود، می تواند عملی کند.


    وی با بیان اینکه در بودجه نویسی ادوار گذشته، بسیاری از قشرهای جامعه دیده نشدند، گفت: در نظام اصلاحی اقتصاد دولت، اقشار و بخش‌هایی که هیچ ارتباطی با دولت ندارند هم دیده شدند تا قدمی برای اصلاح بودجه نویسی هم برداشته شود.


    مصاحبه تلویزیونی رییسی به مردم آرامش داد


    نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: سخنان صریح و شفاف شب گذشته رییس جمهور با مردم به نحوی بود که سبب کاهش نگرانی‌های مردم شد و جو آرامش بخشی را در بین مردمی که به هیچ کدام از این مافیاها متصل نبودند، ایجاد کرد.


    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: همیشه افراد تکراری که برای مرغ، تخم مرغ، نهاده دامی و سایر کالاهای اساسی ارز ترجیحی را دریافت می‌کردند، در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ حاضر می‌شدند و هیچگاه خبری از سایر افراد جامعه نبود. در حالی که اصلاح عدالت پرداخت یارانه‌ای سبب خواهد شد این ارز به نیازمند واقعی برسد و توزیع عادلانه آن صورت بگیرد.


    رفیعی خاطرنشان کرد: عدم توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب شده بود مردم مالیات بدهند و برای کشور هزینه کنند ولی سفره آنها هر روز کوچکتر شود ولی در مقابل افراد معدودی از ارز ۴۲۰۰ تومانی برخوردار شوند. اما برنامه دولت سیزدهم کوتاه کردن دست فساد و رانت از منابع و ثروت کشور است.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40