تهران- ایرنا- سران کشورهای مصر، اردن و امارات متحده عربی عصر یکشنبه در نشستی سه جانبه در قاهره بر لزوم بازگشت آرامش به قدس اشغالی تأکید کردند.


به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نشست سه جانبه‌ای با حضور ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در قاهره برگزار شد.


در بیانیه‌ای که توسط دیوان پادشاهی اردن منتشر شده است، شرکت کنندگان در این نشست گفتند که چالش‌ها و بحران‌های کنونی با ماهیت پیچیده و پیامدهای فرامرزی آن، نیازمند تلاش‌های هماهنگ، تقویت اقدامات مشترک اعراب و فعال‌سازی همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه در بحران‌های امنیت غذایی و انرژی است.


آنها همچنین بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه مشترک به نحوی که منافع سه کشور تامین و در خدمت مسائل عربی باشد، تاکید کردند.


در این نشست همچنین به تحولات جهانی و منطقه‌ای که مهمترین آن مساله فلسطین است، پرداخته شد.


سران این سه کشور عربی تاکید کردند که کشورهای آنها از هیچ تلاشی برای بازگرداندن آرامش در قدس اشغالی دریغ نخواهند کرد و تمام اشکال تشدید تنش را متوقف خواهند کرد تا نمازگزاران بتوانند مناسک دینی خود را بدون مانع یا آزار انجام دهند.


آنها همچنین بر اهمیت حمایت از مقاومت مردم فلسطین و توانمندسازی تشکیلات خودگردان فلسطینی برای ایفای نقش خود برای تحقق آرمان‌های مردم فلسطین و کاهش رنج آنها تاکید کردند.


با آغاز ماه مبارک رمضان حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.


نیروهای مقاومت فلسطین بارها هشدار دادند که در صورت ادامه یافتن این حملات به آن پاسخ خواهند داد.


منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، ۵۷ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در صحن مسجدالاقصی زخمی شدند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40