P>به گزارش ایرنا، محمد علی الحوثی در توییتی نوشت: ما به رسمیت شناختن دونتسک و لوگانسک را به عنوان جمهوری‌های مستقل تایید می‌کنیم.


عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نوشت: ما دعوت به خویشتن‌داری و عدم ورود به جنگی می کنیم که هدف از آن فرسایش توانایی‌های روسیه است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


رئیس جمهور روسیه این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه بیان کرد که در پایان آن گفته بود امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.


«دنیس پوشیلین» و «لئونید پاسچنیک» رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگاسنک اوکراین از ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته‌ بودند که این مناطق را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت بشناسد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، خواست تا استقلال جدایی طلبان «دونباس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد.