تهران- ایرنا- جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای به مناسبت روز مهندس عنوان کرد: در دوران سخت تحریم‌ها اگر خلاقیت ها و نوآوری‌های مهندسان ایرانی نبود این عزم و مقاومت ملی در برابر فشار تحریم‌های ظالمانه در هم می‌شکست.


به گزارش حوزه احزاب ایرنا از روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین، این تشکل سیاسی در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی مهندس عنوان کرد: پنجم اسفند، زاد روز حکیم فرزانه و دانشمند عالیقدر ایران خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز ملی مهندس در جهت تجلیل از مهندسان به عنوان پیشگامان عرصه سازندگی و بازگو کننده رسالت این قشر فرهیخته در مسیر پیشرفت ، توسعه و آبادانی این مرز و بوم نامگذاری شده است.


در این بیانیه آمده است: بی شک مهندسان نقش بی بدیلی در حوزه پیشرفت و بالندگی کشور دارند. چند سال پیش در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت روز ملی مهندس با مقام معظم رهبری، معظم له نکات ارزشمندی را در خصوص نقش و جایگاه قشر مهندسین در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن برشمردند. در آن دیدار رهبر معظم انقلاب بر نقش ویژه مهندسان در دوران باشکوه دفاع مقدس تاکید کردند و وظیفه خطیر مهندسان در حوزه تولید در کشور را اینگونه تبیین فرمودند:”کاری که شما باید بکنید این است که اولا این مساله ما می توانیم را به مردم نشان دهید… سعی کنید که این فشار واردات بر کشور را کم کنید؛ کاری کنید که محصولات کشور مقهور واردات نشود.” 


این بیانیه عنوان کرد: همه صاحبنظران بر این باورند که در دوران سخت تحریم‌ها اگر خلاقیت ها و نوآوری‌های مهندسان ایرانی نبود این عزم و مقاومت ملی در برابر فشار تحریم‌های ظالمانه در هم می‌شکست اما تلاش مهندسان دلسوز و ماهر این مرز و بوم، خواب آشفته دشمنان ایران عزیز را برای به زانو درآوردن ملت پریشان ساخت.


جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه مهندسان باید با یکپارچگی و تعهد برای سرفرازی ایران تلاش کنند، اضافه کرد: امروز و در آغازین سالهای پنجمین دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و در حالیکه مهندسان به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بسیاری از ارکان نظام از جمله دولت، مجلس و … حضور دارند و در این میان مسئولین امر نیز شایسته است ضمن توجه به خواسته ها و نیازهای مختلف اقشار جامعه مهندسی علی الخصوص در تعامل با نهادهای دولتی، از ظرفیت عظیم مهندسان در ایجاد تحول در جامعه استفاده نمایند.


در پایان این بیانیه تاکید شد: جامعه اسلامی مهندسین ضمن گرامیداشت این روز ملی در تقویم کشور، روز مهندس را به همه مهندسان عزیز علی الخصوص اعضای گرانقدر جامعه اسلامی مهندسین و سایر تشکل های مهندسی در سراسر کشور تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیقات همگان را در پیشرفت کشورمان و فتح قله های بلند علم و دانش و فناوری در جهان آرزومند است.