تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سومین هفته از جنگ در اوکراین گفت ممکن است روسیه در این جنگ از سلاح شیمیایی استفاده کند، اقدامی که جنایت جنگی محسوب می‌شود.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز یکشنبه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت که روسیه ممکن است پس از حمله به اوکراین از سلاح های شیمیایی استفاده کند؛ اقدامی که جنایت جنگی بشمار می رود.


استولتنبرگ افزود: «در روزهای اخیر ادعاهای پوچی از سوی روسیه در مورد آزمایشگاه‌های سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین شنیده‌ایم» و افزود که کرملین به دروغ برای توجیه آنچه قابل توجیه نیست، بهانه تراشی می کند.


دبیرکل ناتو در ادامه تاکید کرد: اکنون که این ادعاهای نادرست علیه دول کی‌یف مطرح شده است، ما باید هوشیار باشیم، زیرا ممکن است خود روسیه بتواند تحت این ادعاهای ساختگی، عملیات استفاده از تسلیحات شیمیایی که جنایت جنگی است را برنامه ریزی کند.


وی خاطرنشان کرد: اگرچه مردم اوکراین با شجاعت در برابر روسیه مقاومت می کنند، روزهای آینده احتمالا با سختی های بیشتری به همراه خواهد بود.


پیش از این نیز دو سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، روسیه را متهم به استفاده از بمب های خوشه ای و بمب خلا کرده بودند؛ بمب هایی که از سوی سازمان های بین الملی گوناگون ممنوع اعلام شده اند.  




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40