اردبیل- ایرنا- رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل روز یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان این رسانه معرفی شد.


به گزارش ایرنا مدیرکل اخبار استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی در این آیین با تقدیر از تلاشهای رئیس پیشین ایرنا در اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود نمایندگی های ایرنا در داخل کشور با جریان‌سازی خبری، به عنوان رسانه مرجع در استان مطرح باشد.


فاطمه نوری جهانگرد با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد که حوزه های فرهنگی از جمله رسانه یکی از محورهای موثر و کارآمد در راستای جهاد تبیین است.


وی همچنین با اشاره به ۱۶ سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور بر ضرورت تبیین تلاش ها و اقدامات دولت مردمی در استان تاکید کرد و گفت: استان اردبیل میزبان هشتمین سفر دولت بود و در این سفر در راستای توسعه استان موارد مهمی در بخش های مختلف تصویب شد که انتظار می رود پیگیری این مصوبات تا حصول نتیجه در دستور کار ایرنا قرار گیرد. 


نوری با اشاره به تاکید دولت سیزدهم  بر لزوم اتمام طرح های نیمه تمام در کشور گفت: طرح های مهمی در استان اردبیل در دست اجراست و انتظار می‌رود طرح‌های مهم و تاثیرگذار احصا و گزارش اقدامات انجام شده و پیشرفت این طرحها به افکار عمومی ارائه شود.


وی با یادآوری اینکه اردبیل خاستگاه حکومت شیعی صفویه بوده و از سابقه فرهنگی و دینی مستحکمی برخوردار است؛ به خبرنگاران ایرنا در اردبیل تاکید کرد که بیش از پیش نگاه ویژه ای به موضوعات فرهنگی، دینی، آداب و سنت ها داشته باشند.


مدیرکل اخبار استان‌ها از رییس جدید ایرنا در استان اردبیل خواست تا به موضوعات خبری با محورهای  زیرساخت‌های توسعه استان بویژه در حوزه حمل و نقل، استقرار واحدهای صنعتی، اتصال به شبکه ریلی کشور (راه آهن اردبیل – میانه) و تعریض محور اردبیل – سرچم؛  ظرفیت های منطقه مغان، پیگیری نیازهای اجتماعی استان و رفع مشکلات دهک های پایین درآمدی و معضلات اجتماعی بویژه در حوزه  ازدواجَ ؛ طلاق؛  افزایش جمعیت؛  بیکاری جوانان و موضوعات زیست محیطی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: البته در زمینه معرفی پروژه های مهم و زیرساختی استان مانند راه آهن اردبیل در ماه های اخیر و تبیین اقدامات دولت فعالیت های خوبی را شاهد بودیم و انتظار می‌رود اطلاع رسانی درباره این اقدامات با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.


در ادامه این آیین داود مرادپور به عنوان رئیس جدید ایرنا در اردبیل معارفه و با اهدای لوحی از خدمات ۳۰ ساله سیفعلی موسی‌زاده، رئیس پیشین این خبرگزاری قدردانی شد.


مرادپور؛ کارشناس ارشد علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی با حدود دو دهه فعالیت خبری، در کارنامه خود تجاربی همچون روزنامه نگاری؛ خبرنگاری سیاسی و اقتصادی و سردبیری گروه سیاسی ایرنا را دارد.


نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان اردبیل از  سال ۱۳۶۴ مسئولیت پوشش رویدادهای خبری در نقاط مختلف این استان را برعهده دارد.