روانشناس خانواده چیست و چه کاربردی برای خانواده دارد ؟

روانشناس خانواده تخصص در حوزه روانشناسی حرفه ای است که روی عواطف ، افکار و رفتار افراد ، روابط زوجین و خانواده و این محیط ها فعالیت میکند .

خانواده درمانی نوعی از درمان است که به بررسی موضوعات خاصی که روی عملکرد و وضعیت سلامتی خانواده اثر میگذارد میپردازد . در روانشناسی خانواده درمانی یکسری از افراد جا میگیرند که ممکن است با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند . که ان شامل زوجین ، خانواده گروه های اجتماعی مختلف باشد .

برای این کا دنیا نظم داشته باشد اول باید مردم را منظم کنید ، برای نظم بخشیدن به مردم ابتدا باید خانواده را مرتب کنیم و برای داشتن یک خانواده خوب هر شخصی باید زندگی شخصی خود را پرورش دهد .روانشناس خانواده توانایی حل مشکلات سنگین زندگی را دارد و محدود به دسته خاصی نمی شود .

همه ما میخواهیم که زندگی سالم و شادی را داشته باشیم . هر خانواده اس متفاوت است برای اینکا هر فرد با فرد دیگری فرق دارد . بنابراین شاید لازم باشد که متناسب با نیاز ها و خواسته ای که دارید زندگی تان را به مسیر شاد و دوست داشتنی هدایت کنید .

وقتی که پدر و مادر و یا فرزند وارد خانه می شوند باید با روی خوش از انها استقبال کنیم . همه چیز به رفتار های شما بستگی دارد اینکا از دیدن یکدیگر خوشحال میشوید و از بودن در کنار هم لذت میبرید به خود شما بستگی دارد .

وقتی وارد خانه میشوید مسائل کار و بیرون را وارد خانه نکنید و همه چیز را رها کنید و با اغوش باز با خانواده خود ارتباط برقرار کنید . تنها چیزی که میتونه ضربه مهمی به زندگی شما بزند خستگی است . خستگی باعث می شود که افراد خانواده ترجیح بدهند تایم خود را به جای شما با دوستانشان بگذرانند .

در خانواده باید هر کسی مسئولیتی داشته باشد و ان را به نحو احسن انجام دهد ، در خانواده نباید به گونه ای باشد که تمام مسئولیت های خانواده روی دوش یک نفر بیافتد .شما باید راه های ارتباطی با فرزندانتان برقرار کنید اعم از اینکه با چه کسی بیرون میره ، خواسته او از زندگی چیست و از این قبیل خواسته ها که این ها باعث می شود ارتباط نزدیک تری با فرزند خود برقرار کنید .

مقالات

مشاوره و روانشناسی حضوری :

روانشناس فردی است که اختلالات شناختی و رفتاری را مدیریت و درمان می کند . افراط در هر کاری که عملکرد روزانه ما را بر هم بزند اختلال نام دارد . امروزه یکی از بزرگترین معضلات انسانی شاید پس از برطرف کردن مراحل اولیه و نیازه هاس خود مانند پوشاک و امنیت ، احساس نیاز به شناخت خود و رشد در این زمینه است . هر موجود انسانی که از هویت مستقل انسانی برخوردار است ، به عنوان انسان توانمد تر نسبت به دیگران است .

این که ما بدانیم چه کسی هستیم ، چه چیز هایی میخواهیم و یا در این دنیا چه نقش و هدفی داریم و یا در سطحی ترین شکل خود ، فقط بتوانیم احساساتمان را بشناسیم و در کنار انها رشد را تجربه کنیم یکی از اصلی ترین نیاز های انسانی است که نیازمند راهنمایی یک روانشناس است .

در چنین موارد یک مشاور روانشناس وظیفه درمان را بر عهده دارد . درمان اختلالات روانی که دسته بندی و نوع مشخصی دارد از وظیفه یک روانشناس می باشد . که میتواند با تشخیص اولیه خود و سپس از طریق راهکار های خود درمان را انجام داد .

مشاوره روانشناس در زمینه مشاوره فردی و همچنین زوج یک وظیفه مهم دیگر را ایفا میکنند و مشاوران روانشناس میتوانند با راهنمایی دقیق و به موقع ان ها را از گمراهی نجات دهند و یا نگرش و بینش مناسب رو جلوی پای انها قرار بدهند .

فردی که همیشا مسائل خود با یک بینش جلو برده است و نمیتواند راهیی برای بینش خود پیدا کند میبایست از یک روانشناس ، مشاوره و روانشناسی حضوری بگیرد .

روانشناس ها با گذراندن دوره های درمانی و شناخت دوره ها و گذراندن واحد های تخصصی در دانشگاه ها با این علم اشنا شده اند و با میل قلبی و زمینه روانی که باعث می شود به درمان های روانی و درمان انها بپذیرد .

همانطور که یک دکتر جراح قلب میتواند مریضش را از مرگ نجات داد ، روانشناس هم میتواند مریض خود را از احساس گناه ، افسردگی و خود کشی نجات دهد .