مسکو – ایرنا – دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به اوکراین هشدار داد که هر گونه اعمال تحریک امیز در منطقه مناقشه دونباس ممکن است پیامدهای برگشت ناپذیر و بسیار خطرناک به همراه داشته باشد.


به گزارش ایرنا، پسکوف روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو.کرملین.پوتین» که از شبکه تلویزیونی روسیه۱ پخش شد گفت: تنش ها در خطوط حائل منطقه دونباس به حداکثر رسیده است و هر گونه جرقه یا عمل تحریک آمیز برنامه ریزی شده می تواند پیامدهای برگشت ناپذیر و بسیار خطرناک به همراه داشته باشد. 


وی افزود: به همین خاطر همه این اعمال و رویدادها می تواند پیامدهای مهلک درپی داشته باشد.


سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: اعلام هر روزه تاریخ تهاجم روسیه به اوکراین، اقدام بسیار بدی است که عواقب ناگواری به همراه دارد.


پسکوف این را نیز گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین قصد ندارد و نمی تواند توافقنامه مینسک (برای حل بحران اوکراین) را اجرا کند. 


وی همچنین از رویکرد کشورهای غربی در مساله اوکراین انتقاد کرد و افزود: کشورهای غربی حتی یک بار دولت اوکراین را به خویشتنداری دعوت نکردند.


به گزارش رسانه‌های روسی، وضعیت منطقه دونباس از ۳ روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است.  


منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.


روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.


روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.