تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز مدعی شد که گفت و گوهای دیروز آمریکا و ونزوئلا پیشرفت چندانی نداشت و طرفین خواسته های حداکثری را مطرح کردند.


به گزارش ایرنا، رویترز دیشب (۱۵ اسفند) به نقل از پنج منبع آگاه خبر داد که همزمان با تلاش های آمریکا برای قطع اتحاد مسکو و کاراکاس، مقام های بلندپایه آمریکایی و ونزوئلایی در نخستین دیدار سال های اخیر، در مورد احتمال کاهش تحریم های نفتی کاراکاس تبادل نظر کردند ولی پیشرفت چندانی حاصل نشد.


یک منبع آگاه گفت که در نتیجه تنش های دیرینه، طرفین در این دیدار خواسته های “حداکثری” خود را مطرح کردند.


رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که خوان گونزالس مشاور ارشد کاخ سفید در امور آمریکای لاتین سرپرستی هیأت آمریکایی را بر عهده داشت و به همراه جیمز استوری سفیر آمریکا در ونزوئلا با نیکولاس مادورو و معاونش دلسی رودریگز در کاخ میرافلورس مذاکره کردند.


به نوشته رسانه های آمریکایی، مقام های این کشور در سفر به ونزوئلا در مورد جایگزینی صادرات نفت روسیه گفت و گو می کنند.


منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال نیز اعلام کردند که دولت جو بایدن به دنبال کاهش تحریم های نفتی علیه ونزوئلا به عنوان بخشی از استراتژی گسترده واشنگتن برای کاهش قیمت نفت است که به دلیل جنگ روسیه در اوکراین به شدت بالا رفته است.


به گفته این منابع، مقام های آمریکایی شنبه و یکشنبه هفته جاری با مقامات ونزوئلا در کاراکاس دیدارهای رودرویی را آغاز کردند تا به نفت خام این کشور اجازه بازگشت به بازار آزاد بین‌المللی داده شود.