تهران-ایرنا- رئیس جمهوری اوکراین، درخواست منطقه پرواز ممنوع را در مجلس عوام انگلیس نیز تکرار کرد و گفت: هرگز تسلیم نخواهیم شد.


به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، ولودیمیر زلنسکی طی سخنرانی خود در مجلس عوام انگلیس گفت: هرگز تسلیم تانک ها و خمپاره های نیروهای مهاجم روس نخواهیم شد و تا آخر در زمین و دریا و در جنگل و میدان و خیابان و ساحل خواهیم جنگید.


وی، درخواست های مکرر خود برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را تکرار و روسیه را متهم به کشتار غیرنظامیان کرد.


رئیس جمهوری اوکراین، نقل قولی از وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم را تکرار کرد که گفته بود: ما هرگز تسلیم نمی شویم.


زلنسکی به نقل قول معروف «بودن یا نبودن» از ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی اشاره کرد و گفت: اوکراین بودن را انتخاب کرده است.


رئیس جمهوری اوکراین پیشتر بارها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر کشورها درخواست اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و ارسال هواپیماهای جنگنده‌ برای مقابله با حملات هوایی روسیه را کرده بود.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.