گرگان- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در بخش کشاورزی استان گفت: برون سپاری و سهولت در واگذاری امکانات بخش تحقیقات و فناوری حوزه کشاورزی به شرکت های دانش بنیان رمز تحقق شعار سال جاری است.


مهدی غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: زیرساخت‌های جدی و مناسبی در بخش تحقیقات و فناوری در حوزه جهاد کشاورزی گلستان وجود دارد که با در اختیار گذاشتن این امکانات می توان زمینه توسعه و یا ایجاد شرکت های دانش بنیان در استان را محقق کرد.
به گفته وی وجود نیروی انسانی توانمند و آگاه در کنار امکانات سخت افزاری و توسعه اشتغال و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی را عملیاتی می کند.
وی با اشاره به تجربه شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: تجربه فعالیت در حوزه کشت بافت های گیاهی در گلستان مبین آن است که می‌توان با اندک سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان کشاورزی جهش چشمگیری در بخش اشتغال و ارزآوری ایجاد کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان یادآور شد: در کنار کاهش کاغذبازی اداری موجود در بخش ثبت و یا واگذاری یه به شرکت‌های دانش‌بنیان جدید باید تلاش کنیم تا شرکتهای موجود پابرجا بمانند.
غفاری ادامه داد:  مانایی شرکت های دانش بنیان و خلاق فعلی در گلستان باید به عنوان اصل نخست مد نظر همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.


وی بیان کرد: شرط بقا و دوام شرکت های دانش بنیان حمایت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی از آنهاست به زبان ساده تر آنکه شرکتهای دولتی و یا نهادهای حاکمیتی باید هنگام خرید محصول موردنیاز، به تولیدات این واحدها توجه ویژه‌ای داشته باشند.


به تاکید وی اگر محصول تولیدی خوب و رقابت پذیر با محصولات خارجی است باید اولویت با تولیدات داخل باشد.
رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق در گلستان گفت: در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال به طور مستقیم از سوی پارک علم و فناوری از شرکت ها زیر مجموعه پارک حمایت مادی شد.


به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40