تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس سازکار دریافت مالیات از پزشکان و مراکز درمانی را تعیین کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بند (و)  و (ح) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱موافقت کردند.


بر اساس بخش درآمدی بند (و) تبصره (۶) : در اجرای ماده(۶) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب فروردین ماه سال ۱۳۹۹، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است را أخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۸۹ واریز نماید.


براساس جزء یک بند ح تبصره (۶) :کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکتهای دولتی مکلفند ۱۰درصد(از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به‌موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به‌عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق جزء(۵) بند(الف) تبصره(۱۲) این قانون پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود. حکم ماده (۱۹۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب  ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی در اجرای این بند جاری می‌باشد.


علاه بر این سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شد پرونده های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال های ۱۳۹۸-۱۳۹۹-۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ رسیدگی نماید و درآمدهای ناشی از آن را به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۲۰۷  نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.


در بند ط تبصره ۶ ماده واحده لایحه آمده است:- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است عوارض به میزان ۱۰درصدارزش کالاها و خدمات موضوع ماده (۴۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب سال ۱۳۹۳ را أخذ و به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.


تهران- ایرنا- نمایندگان میزان مالیات پرداختی ماهیانه مشترکان برق و گاز را مشخص کردند.