تهران-ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فروش نفت ایران با وجود تحریم‌ها و بازگشت پول آن به کشور بدون مشکل و همچنین مسئله تامین واکسن و دور زدن تحریم‌ها گفت: مجموع این شرایط و اقتدار ایران، آمریکا را در مذاکرات بسیار منفعل کرده است.


آیت‌الله محسن حیدری آل کثیر عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا با اشاره به کارشکنی آمریکا در مذاکرات به دلیل اینکه این کشور حاضر نیست منافع به حق جمهوری اسلامی را بپذیرد اظهار داشت: طبیعت آمریکا استکباری است و همواره به دنبال این است که بتواند بیشترین امتیاز را بدون دادن کوچکترین امتیاز به دست آورد.

حیدری آل کثیر با تاکید بر اینکه آمریکا اگر هم متعهد و تضمینی بدهد به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و تاریخچه برخورد این کشور با ایران نشان دهنده این موضوع است به وضعیت برجام اشاره کرد و گفت آمریکایی ها با وجود اینکه در قرارداد بین المللی برجام تعهد داده بودند و حتی به قول دولت گذشته امضای کری تضمین بود اما باز هم دیدیم که آمریکا زیر برجام زد و از آن خارج شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین طبیعت آمریکا عوض نشده است و آنها زمانی که احساس می کنند ایران دارای اقتدار است و می‌تواند تحریم‌ها را به راحتی دور بزند دچار اضطرار می‌شوند و دیگر چاره ای جز پذیرش این موضوع ندارند.

وی با بیان اینکه اقتدار دولت فعلی در دور زدن تحریم ها بسیار مهم است یادآور شد: اینکه  رئیس جمهور فعلی مانند گذشته بودجه کشور و آب خوردن را به برجام گره نمی‌زند نکته بسیار مهمی است و اگر غیر از این باشد آمریکایی‌ها آن کشور را جدی نمی‌گیرند کما اینکه نسبت به عراق، لیبی و حتی اوکراین با وجود تضمین‌ها و قول و قرارهایی که داده بودند، همه آنها را نادیده گرفتند لذا ما باید در مذاکرات حواس خود را جمع کنیم تا از جایی که غیرقابل پیش‌بینی است ضربه نخوریم.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فروش نفت ایران با وجود تحریم‌ها و بازگشت پول آن به کشور، مسئله تامین واکسن و همچنین دور زدن تحریم‌ها خاطرنشان کرد: مجموع این شرایط و اقتدار ایران آمریکا را در مذاکرات بسیار منفعل کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که توافق خوب بسیار مهم است و ما برای رسیدن به این موضوع باید مصالح ملی و خط قرمزهای رهبر انقلاب را در نظر بگیریم یادآور شد: سیاست رئیس جمهور فعلی کشورمان این است که ما در مذاکرات کاملا مقید به مصالح ملی و خطوط قرمز اعلامی از سوی رهبر انقلاب باشیم بنابراین می‌توان به وضعیت فعلی دولت امیدوار بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40