سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید تیمش جوان است و باید تجربه به دست بیاورد تا ترسشان بریزد.


به گزارش ایسنا، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران پس از پیروزی ۵ بر ۳ تیمش مقابل ازبکستان اظهار کرد: ازبکستان خیلی تغییر کرده است. اگر به بازی آخر دو تیم در جام جهانی توجه کرده باشید، می‌فهمید چقدر بازی نزدیکی بود. من از همه جوانانم استفاده کردم. خواستم از همه استفاده کنم که ترس بازیکنان بریزد و تماشاگر را ببینند. معتقدم این جوانان آینده فوتسال هستند. امیدوارم روزهای خوبی داشته باشیم. 


سرمربی تیم ملی فوتسال درباره کامبک ایران مقابل ازبکستان در نیمه دوم و فرصت‌سوزی بازیکنان تیمش اظهار کرد: ما در فینال آسیایی هم باید ژاپن را می‌بردیم. در این بازی هم توپ را روی خط به دیرک می‌زدیم. باید این جوانان دو، سه سکته را به ما بدهند. شکل تعویض ها را تندتر کردیم و توانستیم بر حریف غلبه کنیم. 


شمسایی در مورد برگزاری مسابقه فوتسال در تهران گفت: خوشحالم بعد از مدتی یک مسابقه در پایتخت برگزار شد و ناراحتم که یک سالن حرفه‌ای و بین‌المللی در تهران نیست. 


او در مورد بازی گفت: نیمه اول موقعیت زیادی خلق کردیم اما به گل نرسیدیم و در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و توانستیم برنده بازی باشیم ولی من باید جوان‌ها را در این بازی‌ها محک می‌زدم. مقصر گل‌هایی که خوردیم من هستم و اشتباهات گردن من است و پای همه چیز می‌ایستم اما بازیکنان جوان باید در این مسابقات اشتباه کنند. دو گل از سه گلی که خوردیم روی اشتباه بازیکن دهه ۸۰ ما بود که نوش جانش و دمش گرم. اینجا اشتباه کند اما پخته شود و در آسیایی و جهانی آینده فوتسال را رقم بزنیم. خدا را شکر تدبیری که برای نیمه دوم داشتیم به نتیجه رسید و توانستیم برنده بازی باشیم.


او در مورد صحبت‌های شمس مبنی براینکه این انتظار است که شمسایی تیم ملی را قهرمان کند؟ گفت: قهرمان کجا؟  هر کسی می‌تواند تیم را قهرمان جهان کند من دو دستی تیم را می‌دهم. آقای شمس استاد من است و مدیون او هستم. من یک بازیکن جوان بودم که آقای شمس من را به تیم ملی آورد اما هر کسی می‌تواند این تیم را قهرمان جهان کند، تیم را دو دستی با بازیکنان الان و قدیمی تقدیم می‌کنم و خودم هم کمک خواهم کرد. البته آقای شمس استاد من است و هر چیزی می گوید، درست است. 


شمسایی در مورد اینکه چرا سالن بسکتبال برای بازی فوتسال در نظر گرفته شده اس؟ تاکید کرد: من از باشگاه پاس تشکر می‌کنم که همین سالن را هم در اختیار ما گذاشت اما ما نباید به شهرستان‌ها برویم. البته فوتسال برای همه ایران است و برخی شهرها سالن خوبی دارند اما بحثم این است که چرا تهران نباید یک سالن شیک داشته باشد؟ هر چند این سالن هم شیک است اما قدمتش به ۶۰ تا ۷۰ سال پیش می رسد. 


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چرا تیم در نیمه اول تمرکز لازم را نداشت از جمله دروازه‌بان؟ تاکید کرد: باقر برای ما روزهای خوبی گذرانده است و حالا یک روزی هم گل می‌خورد و فدای سرش. فکر می‌کنم نیمه اول شتاب‌زده هم بودیم. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم این که جواب هم دارد و فکر می کنم در ۲ دقیقه توانستیم سه گل بزنیم و سوار بازی شویم. 


شمسایی در مورد داوری نیز گفت: هیچ موقع در مورد داوری صحبت نکردم اما ای کاش دو داوری که از لحاظ فنی در سطح اول دنیا بودند، می‌آمدند و دو داور عراقی اشتباهات زیادی را داشتند که البته اشتباه جزوی از مسابقه است.


شمسایی در در مورد غیبت مسلم اولادقباد مخصوصا در نیمه اول بازی که باعث شد منجر به اشتباهاتی در تیم ایران شود گفت: او در در نیمه دوم هم نبود و اشتباه نداشتیم، بلکه موقعیت‌های زیادی داشتیم که گل نشد. فلسفه بازی دوستانه این است که من بازیکنانم را ببینم و ضریب اشتباهاتشان را متوجه شوم. جاهایی که نقطه ضعف دارند را برطرف کند و جاهایی که قوی هستند را تقویت کنم. اولادقباد بازیکن بزرگی است اما مصدوم است و ما باید بدون او هم بتوانیم بازی کنیم حتی شاید یک روزی به حسین طیبی که رهبری فوق‌العاده‌ای دارد هم استراحت دهیم. ما باید بازی کردن در کنار افراد جدید را یاد بگیریم. 


شمسایی در مورد در پاسخ به این پرسش که چرا لیست بازیکنان نهایی قبل از مسابقات و کسانی که خط خورده اند اعلام نمی شود تصریح کرد؛  من معذرت می خواهم که این جمله را می‌گویم اما من نمی‌توانم دنبال زیر بغل مار بگردم. وقتی سه بازیکن از اردوی من خارج می‌شود یعنی صلاح دانستند برای این مسابقات نباشند و حالا شاید برای مسابقات بعدی اضافه شوند. برنامه من این بود که ما ۲۰ نفر را نگه داریم و ۱۶ نفر را روی نیمکت بیاوریم اما سپس تغییر کرد و تعداد نفرات کمتر شده و اگر من همچنان باشم از آنها در مسابقات بعدی استفاده می‌کنم.


شمسایی در پاسخ به این پرسش که بازی تدارکاتی با کیفیت‌تری را در برنامه دارد یا خیر؟ تاکید کرد: قرار است در شهریور با برزیل بازی کنیم و کارها انجام شده است و منتظر امضای درجه یک آقای تاج و اصولی هستیم. امیدوارم که این اتفاق بیفتد و به برزیل برویم چون در غیر این صورت آبرو و حیثیت ما می‌رود. یک بار به خاطر نخریدن بلیت نرفتیم و دوباره نباید این کار تکرار شود همچنین مطمئنم که با برزیل بازی کنیم، دستاوردهای خیلی خوبی برای ما خواهد داشت. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید دمپایی