تهران – ایرنا – دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: شهید قاسم سلیمانی با خصوصیات ممتاز و خدمات ویژه ای که در حمایت از امت اسلامی انجام داد، قهرمان صلح و عدالت در منطقه و قهرمان مبارزه با تروریسم بود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، داود عامری در مراسم افتتاح  سومین کنفرانس بین المللی «مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» که روز شنبه در تهران آغاز به کار کرد، افزود: شهید سلیمانی دارای خصایص و  ویژگی های بسیار ممتازی بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرد.


عامری اظهار داشت: شهید سلیمانی با خصوصیات ممتاز و خدمات ویژه ای که در حمایت از امت اسلامی انجام داد، قهرمان صلح و عدالت در منطقه و قهرمان مبارزه با تروریسم بود.


وی خاطر نشان کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی تلاش کرد سومین کنفرانس درباره مکتب شهید سلیمانی را به  صورت حضوری برگزار کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این کنفرانس ناچار به صورت مجازی برگزار می شود.


عامری در توضیح ویژگی های این کنفرانس افزود: در این کنفرانس ۵۰ تن از نخبگان و اندیشمندان علاقه مند به مکتب شهید سلیمانی در ۴ پنل که طی ۴ روز برگزار می شود، به افکار، ویژگی ها و تجربیات شهید سلیمانی می پردازند. ما امید داریم که در این کنفرانس بتوانیم به اندیشه های والای شهید سلیمانی نزدیک شویم و برای تبیین آنها تلاش کنیم و شرایط انتقال و نشر آنها را فراهم کنیم تا بتوانیم از وی درس آموزی کنیم.


دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی در همین راستا، دیدگاه های اندیشمندان و نخبگان حاضر در این کنفرانس را در قالب کتابی با عنوان «مکتب شهید سلیمانی در اندیشه نخبگان» منتشر کرده است. علاقه مندان برای آگاهی از روش دریافت این کتاب می توانند با روابط عمومی «مجمع جهانی صلح اسلامی» تماس بگیرند.