ایسنا/مرکزی کتاب “صنعت توریسم و توسعه اجتماعی” تالیف خیرالله همتی، که به تازگی منتشر شده، سعی می کند به این سوال پاسخ دهد.


به گزارش ایسنا، جهانگردی در پنجاه سال اخیر، به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های انسانی مطرح شده است. پدیده‌ای که آثار شگرفی بر جوامع انسانی می‌گذارد و چشم‌اندازهای جغرافیایی را دگرگون می‌کند.


هرچند توریسم، ریشه‌ای عمیق در تاریخ بشریت دارد، ولی به صورت امروزی و با تاثیرات کنونی، پدیده‌ای نو و برخاسته از تمدن درخشان صنعتی معاصر است که جنبه‌های بی‌شماری از زندگی کشورها، جوامع و افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است.


صنعت توریسم امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان مطرح است و از صنایعی است که در سال‌های اخیر به سرعت گسترش یافته و صنعتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از دولت‌ها قرار گرفته است.


در حال حاضر، صنعت توریسم یکی از پردرآمدترین بخش‌های اقتصاد جهانی است و بسیاری از کشورها از این رهیافت توانسته‌اند وضعیت خویش را بهبود بخشند و بر مشکلات اقتصادی خویش، از قبیل پایین بودن سطح درآمد سرانه، فراوانی بیکاری و کمبود درآمدهای ارزی فائق آیند.


کتاب صنعت توریسم و توسعه اجتماعی، از جمله کتاب هایی است که به تازگی در حوزه توریسم و تاثیرگذاری آن بر توسعه اجتماعی منتشر شده است.


مباحث این کتاب با بررسی نظریات عام در مورد توریسم آغاز شده و مدل‌ها و نظریات گردشگری و توسعه اجتماعی در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری را مطرح می‌کند و به بیان اثرات مثبت سیاست‌گذاری و مدیریت فرهنگی شهری می‌پردازد. سپس ماموریت شهرداری در حیطه فرهنگ را تشریح کرده و نیازمندی‌های ایران در این زمینه را معرفی می‌کند. در بخش پایانی کتاب ضمن تبیین تاریخچه توریسم در ایران و جهان و گردشگری شهری، توریسم در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی و تشریح می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا