اهواز – ایرنا – عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضرورت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است به جای واردات گندم از کشاورزان داخلی حمایت شود که یکی راه‌ها، افزایش عادلانه قیمت خرید تضمینی این محصول اساسی است.


مجتبی یوسفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کشاورزان گندم‌کار و پیشنهاد افزایش قیمت خرید تضمینی قیمت گندم در مجلس بیان کرد:با موافقت نمایندگان ، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت تا انگیزه کشاورزان برای تولید این محصول اساسی تقویت شود.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پیشنهادهای نمایندگان برای بودجه ۱۴۰۱، تعیین قیمت هر کیلوگرم گندم به میزان ۱۰۰ تا ۱۰۵هزار  است بر حمایت از کشاورزان به جای واردات گندم تاکید کرد.
وی ادامه داد: به جای اختصاص ارز برای واردات گندم، باید قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان افزایش یابد تا تولیدکنندگان داخلی را در گرانی نهاده‌ها و تورم، حمایت کنیم.
یوسفی گفت: با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، به نوعی به جای حمایت از کشاورزان خارجی، از کشاورزان داخلی حمایت کرده‌ایم و این منطقی تر است.
وی از پیگیری تصویب این طرح خبرداد و ابراز امیدواری کرد که در سال زراعی جاری حداقل قیمت هر کیلوگرم گندم از ۷۵ هزار ریال به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار ریال افزایش یابد.
به گزارش ایرنا سال زراعی گذشته با وجود خشکسالی شدید و تنش آبی، کشاورزان گندم کار خوزستانی حدود ۱.۲ میلیون تن گندم به قیمت تضمینی به دولت فروختند.
این میزان خرید گندم از کشاورزان خوزستانی معادل ۲۵ درصد کل گندم خریداری شده تضمینی در کشور است.
هرچند هنوز پیش بینی تولید گندم در خوزستان در سال زراعی جاری با وجود کاهش بارندگی در فصل پاییز اندکی سخت است ولی به نظر نمی رسد تولید گندم در استان از سال زراعی گذشته کمتر باشد.
امسال ۳۵۶ هزار هکتار گندم آبی و ۱۶۷ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت گندم قرار گرفت که نسبت به سال زراعی گذشته تفاوت چندانی ندارد.
برداشت گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین آغاز شده و به مدت ۴۰ روز ادامه دارد.