تهران-ایرنا- یکی از آسیب‌های استفاده مداوم از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، جدایی عاطفی زن و شوهر است. میل افراطی به حضور در شبکه‌های اجتماعی و کم‌توجهی به همسر، مانع بزرگی برای داشتن خانواده‌ای شاد و مستحکم است. اگر شما هم فکر می‌کنید روابط عاطفی با همسرتان مانند گذشته نیست و تفاوت پیدا کرده، بهتر است برای بهبود این روند، گوشی تلفن همراه و تبلت را رها کنید و برای همسرتان بیشتر وقت بگذارید.


به گزارش شفقنا استفاده روزافزون و افراطی بعضی افراد از فضای مجازی باعث شده که روند زندگی عادی‌شان هم تحت‌ تأثیر قرار گیرد. اینکه اعضای خانواده کمتر دورهم جمع می‌شوند و یا در زمانی که کنار هم هستند هم دست از گوشی‌های هوشمند برنمی‌دارند و دائم با آن مشغول هستند از آفت‌های حضور مداوم در اینترنت است. حتی افراد برای اینکه باهم صحبت کنند با یکدیگر حرف نمی‌زنند و صحبت‌هایشان را به‌صورت چت و گفت‌وگوی مجازی انجام می‌دهند. مهم‌ترین آسیبی که در استفاده افراطی از فضای مجازی متوجه خانواده می‌شود سردی روابط عاطفی میان زن و شوهر است.
میل افراطی به حضور در شبکه‌های اجتماعی و کم‌توجهی به یکدیگر مانع بزرگی برای داشتن خانواده‌ای شاد و مستحکم است. کم‌توجهی به همسر، غرق شدن در فضای مجازی و کاهش گفت‌وگوی روزمره باعث ایجاد فاصله و سردی میان همسران می‌شود. عدم مراقبت در ارتباطات مجازی و حفظ حریم شخصی نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر روابط همسران دارد. به یاد داشته باشید که دنبال کردن لحظه‌به‌لحظه صفحات افراد پرطرفدار و الگوبرداری نامناسب از آن‌ها نیز باعث افزایش توقعات نابجای همسران از هم خواهد شد. همچنین پیگیری مداوم اخبار تلخ، حاشیه‌های زندگی دیگران، شایعات مختلف، سبک زندگی چهره‌ها هم می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روابط زن و شوهر داشته باشد. اگر احساس می‌کنید رابطه شما با همسرتان تحت تأثیر این مسائل، دیگر مانند گذشته نیست کمی از گوشی تلفن همراه و تبلت و دنبال کردن دائمی صفحات مجازی فاصله بگیرید. با همسرتان حرف بزنید، باهم تلویزیون تماشا کنید، به تفریح بروید و زندگی دونفره بدون گوشی هوشمند را تجربه کنید. حداقل در ساعاتی که کنار هم هستید گوشی موبایل را کنار بگذارید.