تهران – ایرنا – رییس مجلس شورای اسلامی در روز درختکاری و پس از غرس یک اصله نهال تاکید کرد که برای زندگی سالم باید زمین و آسمان را از آلودگی های زیست محیطی حفظ کنیم.


به گزارش ایرنا، «محمدباقر قالیباف» ظهرامروز یکشنبه( ۱۵ اسفند) همزمان با روز درختکاری، یک اصله نهال سیب غرس کرد و روز درختکاری را سنت حسنه در کشور دانست و گفت: حفظ منابع طبیعی کشور و محیط زیست اساس کار است و همه ما طبق قانون اساسی وظیفه داریم نسبت در حفظ محیط زیست کوشا باشیم.


رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان موظف هستند در عرصه حفظ محیط زیست تلاش جدی داشته باشند، افزود: زندگی ما وقتی سالم و با نشاط خواهد بود که زمین و آسمان را حفظ کنیم. آلودگی خاک، آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی صوتی موجب ایجاد مشکلات جدی در حیات و سلامت زندگی مادی و معنوی می‌شود.


وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی هم وظیفه خود می دانیم در این مسیر قدم های مهمی را برداریم، کما اینکه تا امروز نیز اقدامات خوبی از قبیل پیگیری صید ترال در خلیج فارس و حل مشکلات محیط بانان صورت گرفته است و اگر نیاز باشد در حوزه قانونگذاری حمایت های بیشتری صورت خواهد گرفت.


قالیباف از باغبانان مجلس که در این مراسم حضور داشتند، تشکر و قدردانی کرد و پس از غرس یک اصله نهال سیب در محوطه فضای سبز مجلس، درخت غرس شده سال گذشته را نیز آبیاری و حفظ و نگهداری فضای سبز را مهم‌تر از کاشت درخت دانست.


در این مراسم «سمیه رفیعی» رئیس فراکسیون محیط زیست و «محمدجواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز حضور داشتند.


تهران – ایرنا – وزیر کشور به مناسبت روز درختکاری در محوطه ستاد وزارت کشور، یک نهال زیتون کاشت.