رشت- ایرنا – سرپرست فرمانداری رضوانشهر گفت: بخشداران و متولیان امر نظارت جدی بر ساخت و سازها و تغییر کاربری ها در حوزه شهری و روستایی در سطح شهرستان داشته باشند.


 به گزارش خبرنگار ایرنا، سید نادر صفوی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سالجاری افزود: نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، طی یک دهه اخیر بیانگر دغدغه ایشان بر موضوع تولید، اشتغال و معیشت مردم است.


 سرپرست فرمانداری رضوانشهر همچنین به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام که فرمودند؛ “ناامید کردن مردم و القای حسّ بن‌بست، جفا به مردم و انقلاب است”، تاکید کرد: مدیران و کارشناسان ادارات شهرستانی ضمن بکار بردن ادبیات درست و صحیح در پاسخ به مطالبات ارباب رجوع نسبت به رفع خواسته های آنان اهتمام داشته باشند.


 نماینده عالی دولت در رضوانشهر، در ادامه با تاکید بر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور؛ گفت: ایشان خطاب به کارگزاران نظام در فرازهای مختلف فرمودند؛ “فرصت مسئولیت بسیار زودگذر است و هرساعت آن را قدر بدانید”؛ لذا، مدیران شهرستان باید از این موقعیت نهایت بهره و استفاده را برای خدمت به مردم ببرند.


 صفوی گفت: گفتمان دولت مردمی سیزدهم، گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر مؤلفه‌های مردمی بودن، عدالت‌خواهی و تحول‌گرایی است، انتظار دارم مدیران با نهادینه کردن این فرهنگ در راستای اعتلای نظام اسلامی گام بردارند.


 وی افزود: شفافیت و برخورد با بسترهای فسادزا جزو اقدامات و برنامه های اساسی دولت سیزدهم است که نتیجه تلاش شبانه‌روزی مدیران موجب افزایش اعتماد مردم به نظام است.


 رئیس شورای اداری رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن شب‌های با فضیلت قدر و ایام سوگواری شهادت امام علی (ع) گفت: شب قدر به سبب نزول قرآن، شب شکوهمندی است؛ این شب از والاترین و پربرکت ترین شب‌های سال است، لذا همه مدیران در این ایام و برنامه های شهرستانی حضور فعال داشته باشند.


 سرپرست فرمانداری رضوانشهر در ادامه به روزجهانی قدس اشاره کرد و اظهار داشت: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است.


 صفوی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره گرامیداشت روز قدس گفت: روز قدس یک روز جهانی و یک روز اسلامی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، لذا همه مدیران شهرستانی باید نهایت همکاری لازم را با ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس شهرستان رضوانشهر داشته باشند.


 وی تاکید کرد: شهرداران و مدیران شهرستانی نسبت به فضاسازی و تبلیغاتی محیطی سطح شهر به مناسبت شب های لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) و روز جهانی قدس اقدام کنند.


 سرپرست فرمانداری رضوانشهر در ادامه به موضوع مهم تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: ثبات بازار، از ضرورت ها و اهداف اساسی دولت سیزدهم است، اگر می خواهیم در برنامه های کاری خود موفق شویم باید خود متولیان امر در میدان و نظارت و بازرسی ها حضور مستمر داشته باشند.


 صفوی همچنین با اشاره به بیماری کرونا و افزود: رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که این مهم با همت و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان محقق شده است.


 وی ضمن تاکید بر تشویق و ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: مدیران دستگاه های دولتی، غیردولتی و نهادهای انقلابی، موسسات و بانک ها موظفند ضمن اقناع سازی، به کلیه پرسنل تحت امر اعلام کنند که حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به شروع تا تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا اقدام کرده، درغیر این صورت هر هفته یک بار با جواب تست pcr منفی در محل کار حاضر شوند.


وی همچنین بیان داشت: بخشداران و متولیان امر نظارت جدی بر ساخت و سازها و تغییر کاربری ها در حوزه شهری و روستایی در سطح شهرستان داشته باشند.


 صفوی با تاکید بر تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت منابع آب کشاورزی گفت: امور منابع آب، اداره آبیاری، جهادکشاورزی و امور توزیع برق با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به لایروبی انهار و سردهنه های کشاورزی، تجهیز و برق دار شدن چاه های کشاوزی در اسرع وقت اقدام کنند، تا کشاورزان دغدغه ای نداشته باشند.


 نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه حضور میدانی مدیران در بین مردم و پیگیری و رفع مشکلات مردمی از نزدیک جزء سیاست های دولت سیزدهم است، خطاب به مدیران شهرستانی تاکید کرد: پاسخگو بودن ادارات به مشکلات و مسائل مردم به صورت مشخص و پاسخ به استعلامات مراجعه کنندگان در کوتاه ترین زمان ممکن جزء اولویت کاری مدیران و کارشناسان باشد.


 همچنین در این نشست امام جمعه رضوانشهر نیز خواستار برخورد با روزه خواری در ملاء عام شد وافزود: مدیران و پرسنل ادارات ضمن تکریم ارباب رجوع، اهتمام جدی در پیگیری مسائل و مشکلات مراجعه کنندگان در اسرع وقت داشته باشند.


 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40