استان‌ها- ایرنا- همراهی با مردم در تمامی نقاط ایران و لمس و پیگیری مشکلات آنها از نزدیک، راهبرد موکد دولت سیزدهم در نظام مدیریت کشور است که همچنان ادامه دارد.


دوم تا هشتم بهمن موعد دیگری برای سفرهای استانی دولتمردان بود، سفرهایی که رییس دولت سیزدهم آن را مانع توجه به مسائل کلان کشور نمی‌داند و باور دارد که لازم است “میان مردم استان ها باشیم تا با واقعیت‌های زندگی مردم هم ارتباط داشته باشیم”.


آیت الله سید ابراهیم رییسی حتی از مدیران دولتی خواسته است که با مردم باشند و به خواسته‌های آنها توجه کنند زیرا  با مردم بودن و حرف دل آنها را شنیدن بسیار مهم است.


اما تازه‌ترین حضور دولتمردان و مسوولان نظام در میعادگاه استان‌ها طی هفته گذشته چگونه گذشت؟ 


از ابتدای هفته که با فعالیت سامانه بارشی هم همراه بود، جمعی از مقام‌های دولتی برای انجام ماموریت‌های مرتبط با حوزه کاری خود، راهی نقاط مختلف کشور شدند و خراسان رضوی هم میزبان سفر دو روزه رییس قوه قضاییه و هیات همراهش بود.


اما رییس جمهور و تعدادی از وزیران در پایان هفته گیلان را مقصد پانزدهمین سفر استانی قرار دادند، سفری که بسیاری از برنامه های دولت در این خطه سرسبز اما پرمساله پیشاپیش آغاز شده بود، با این امید که نقطه عطفی برای رفع برخی از مشکلات آن باشد. دستاورد این سفر کاری فشرده لمس مشکلات و دغدغه های استان و همچنین تخصیص اعتبارات برای برون رفت گیلان از عقب ماندگی‌ها بود.


آیت الله رییسی صبح روز جمعه در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از سوی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مسوولان مورد استقبال قرار گرفت. 


تعدادی از وزیران شامل کشور، بهداشت، صنعت، کشاورزی، راه و ورزش و همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از معاونان و نمایندگان وزارتخانه های دولت رییس جمهور را در این سفر یکروزه همراهی کردند و برخی از این مسوولان به عنوان نمایندگان رییسی با حضور در شهرستان های مختلف گیلان به بررسی و پیگیری موضوعات و مشکلات پرداختند. 


بازدید از پروژه های زیربنایی گیلان، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، دیدار با قشرهای مختلف مردم و نخبگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از مهمترین برنامه های سفر رییس قوه مجریه به استان گیلان بود. 


رییس جمهور در گیلان سرسبز 


آیت‌الله رییسی در همان بدو ورود به فرودگاه رشت با بیان این که بیکاری و معیشت مهم‌ترین دغدغه مردم استان است، از ظرفیت‌های گیلان همچون اقتصاد دریا و گردشگری برای حل بسیاری از مشکلات استانی و ملی و همچنین از تلاش برای به کارگیری این ظرفیت‌ها سخن گفت.


ادای احترام به مقام میرزا کوچک خان جنگلی و بازدید از کارخانه پوشش رشت، پروژه راه آهن رشت کاسپین و بررسی وضعیت ۲ رودخانه شهر گذر گوهررود و زرجوب رشت از برنامه های رییس جمهور در این سفر بود. 


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


رییسی البته از منطقه آزاد انزلی هم بازدید به عمل آورد و ضمن آن، بر لزوم تسریع در اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین و انزلی به همراه خرید کشتی‌های رورو به‌منظور توسعه مبادلات با کشورهای اوراسیا تاکید کرد. رییس جمهور همچنین با صدور دستوری، استاندار گیلان را مسوول رفع مشکلات تقسیمات کشوری ایجاد شده در مسیر بهره برداری از سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی نمود.


از حواشی این سفر این بود که جمع زیادی از اقشار مختلف مردم سراسر گیلان برای دیدار با رییس جمهور در محل استانداری در رشت حضور یافتندکه البته اکثر آنها نامه و یادداشت‌هایی از درد دل و دغدغه‌های خود در دست داشتند. 


نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم با رییس جمهور دیدار داشتند و ضمن آن، تقویت در بخش های صنعتی و کشاورزی، رفع مشکلات زیست‌محیطی، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه راهها و همچنین توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و به طور کل جبران عقب ماندگی‌ها را از مهم‌ترین مطالبات خود برشمردند.


مهمترین محورهای اظهارات رییس جمهور در گیلان به شرح زیر است: 


-جبران کاستی‌ها نباید معطل مقصریابی بماند


-ضرورت سلامت اداری/ ارتباطات ناسالم به اعتماد مردم آسیب خواهد زد


-پیش از این گفته و باز هم می‌گویم بانیان وضع موجود نباید ادامه کار مدیریتی داشته باشند.


-اتاق فکر دولت سیزدهم در دانشگاه شکل می گیرد


-هیچ دستگاه دولتی حق اشغال ساحل را ندارد


-نسبت به ایرانی های خارج از کشور نیز مسئولیت داریم


-دغدغه محیط زیستی گیلان برطرف شود


وزیر بهداشت در سیاهکل و لاهیجان 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان، به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی عازم شهرستان لاهیجان و سیاهکل شد.


دکتر بهرام عین‌اللهی در لاهیجان از بخش های مختلف بیمارستان تخصصی دکتر پیروز بازدید کرد و نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد. وی همچنین درمان و سلامت مردم را خط قرمز دولت سیزدهم دانست و تعطیل کردن ۲ بیمارستان‌ در لاهیجان را غیرمنطقی خواند و تاکید کرد که فعال‌سازی این بیمارستان‌ها و تبدیل‌ شدن این ۲ مرکز به قطب درمانی می‌تواند یکی از اقدامات وزارت بهداشت باشد.


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


عین‌اللهی در سیاهکل هم بومی‌گزینی و استفاده از ظرفیت‌های محلی را اولویت وزارت بهداشت خواند. 


وی همچنین در جلسه شورای اداری در رشت، در گزارش بازدید خود از وضعیت بهداشتی و درمانی استان به رییس جمهور بیان کرد: متاسفانه میزان تخت بیمارستانی در استان گیلان کم و بیمارستانها عمدتاً فرسوده است که با نظر مساعد معاون اجرایی و معاون اول رییس جمهوری اعتبار خوبی در این رابطه پیش‌بینی شده است.


وزیر بهداشت اظهار داشت : همچنین در زمینه تعمیر بیمارستان ها  ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان آموزشی لاکان رشتو  ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام پیش بینی شده است.


خبرهای خوش وزیر راه برای گیلان 


وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از همراهان رییس جمهور در سفر به گیلان گفت: در سفر امروز رییس جمهور برای توسعه راههای گیلان اعم از تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، کمربندی‌ها، بزرگراه‌ها و باقیمانده آزادراه رشت – قزوین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.


رستم قاسمی در حاشیه بازدید از تجهیزات و امکانات بندرانزلی برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی افزود: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزادراه رشت – قزوین  پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود این طرح تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری برسد.


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


پیش بینی ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور برای راه‌آهن رشت – کاسپین، اختصاص حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی و دولتی برای استان گیلان و  فعال شدن کریدور شمال- جنوب با تکمیل ۱۶۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت به آستارا از خبرهای خوش وزیر  راه برای مردم بود. 


وی همچنین در این سفر با بیان اینکه اولویت در طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک پایین کشور است، گفت: اخیراً فرم‌(ج) را با مجوز شورای مسکن گرفتیم و اصلاحاتی در آن انجام دادیم که براساس این اصلاحات،  کسانی به طور مثال در شهرهای بزرگ پنج و در شهرهای کوچک سه سال سکونت داشته باشند، می‌توانند ثبت نام انجام دهند.


پیش‌بینی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای کشاورزی گیلان 


وزیر جهادکشاورزی نیز از اعضای هیات همراه رییس جمهور در سفر به گیلان بود که در املش گفت: بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوبه خواهیم داشت که در آن به همه بخش‌ها توجه شده است.


سیدجواد ساداتی‌نژاد همچنین در بازدید از کارخانه چای نوشینه در لنگرود، اظهار داشت: در راستای نوسازی و جوانسازی باغات چای برای اراضی شیبدار ۷۵ میلیارد تومان و حمایت از توسعه باغات ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و در تلاش هستیم تا در مناطق مستعد نوغانداری را نیز رواج دهیم.


بازدید از پروژه سدپلرود، تصفیه‌خانه طول لات، طرح پرورش ماهیان خاویاری، پل غیرهمسطح و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی بود. 


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


ساداتی‌نژاد در شورای اداری استان برنج را دومین کالای کشاورزی پر مصرف و استراتژیک دانست و گفت: خودکفایی در تولید برنج و قطع واردات اولویت‌ دولت سیزدهم است و گیلان در این مسئله نقشی اساسی دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در صومعه‌سرا 


 همزمان با سفر رییس جمهور به استان گیلان، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده عالی دولت مهمان مردم شهرستان صومعه‌سرا بود و با جمعی از اقشار و همچنین تولیدکنندگان دیدار کرد.


بازدید از واحد احیا شده صنایع ابریشم گیلان و صحبت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان این حوزه برای پیگیری مشکلاتشان از دیگر برنامه های سفر سیدرضا فاطمی‌امین در گیلان بود. 


وی در این سفر تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست و از اصلاحات ساختاری خبر داد و گفت: وضع موجود قابل دفاع نیست و یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود باید اصلاح شود.


وزیر صنعت در جلسه شورای اداری استان هم با اشاره به اینکه ۱۶ طرح مهم صنعتی در گیلان نیمه تمام مانده است گفت: برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که برای تامین آنها با بانک‌ها توافق شده است.


 ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه تختی انزلی


وزیر ورزش و جوانان هم که از نمایندگان رییس جمهور در سفر به گیلان بود، از پیش بینی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی تختی بندر انزلیبه عنوان مصوبات سفر ریاست جمهوری خبر داد.


حمید سجادی همچنین در بازدید از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و راکد تالش، نسبت به انعکاس مشکلات اعتباری به هیات دولت و پیگیری لازم برای رفع موانع اجرایی آنها قول مساعد داد.


او در آستارا هم که بازدید از پروژه تکمیل استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی وحدت، مرکز خدمات بهداشتی و درمانی ۲۰ تخت‌خوابی لوندویل و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی را در برنامه داشت، گفت: ۲۸۸ طرح بزرگ ورزشی در استان های مختلف کشور در حال ساخت است که ۸۰ پروژه آن در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.


بازدید وزیر کشور از پروژه‌های ناتمام در رشت 


وزیر کشور هم در جریان پانزدهمین سفر هیات دولت به استان گیلان از چند پروژه در دست اجرا در شهرستان رشت همچون خط انتقال آب شرب سنگر به کوچصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


بازدید از محل دفن نامناسب زباله در سراوان رشت و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان از دیگر برنامه‌های احمد وحیدی در گیلان بود که وی ضمن آن تصریح کرد:  مشکلات شهرستان رشت بزرگ و مهم هستند اما این مشکلات قابل برطرف شدن می‌باشد.


وزیر ارتباطات در رضوانشهر 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز جمعه به نمایندگی از دولت سیزدهم راهی رضوانشهر شد و پس از بازدید های میدانی از مراکز صنعتی، تولیدی و پروژه درحال احداث سدشفارود، در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: کشورایران و انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان و نظام های سلطه بوده است.


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


عیسی زارع پور در این سفر مشکلات رضوانشهر را از زبان مردم و مسئولان این شهرستان شنید و گفت: خط لوله گاز که از وسط شهر و زمین‌های کشاورزی رضوانشهر و پره سر عبور کرده است، مشکلاتی را برای مردم و ساکنان این مناطق ایجاد کرده که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص سایر موضوعات اعم از بلاتکلیفی زمین های تحت تصرف مردم در روستاها، موضوع سد شفارود و صنایع چوکای رضوانشهر گفت: موضوع اختلافات اراضی یک بحث تخصصی است که باید از مسیر قانونی دنبال و حل شود.


بازدید از اجرای پروژه سد لاستیکی شهر ماسال از برنامه های زارع پور در سفر به گیلان بود که ضمن آن با اشاره به اینکه پیگیری حل مشکلات این شهرستان ماسال را در اولویت قرار می دهیم، از تامین اعتبار  اعتبار لازم برای سد لاستیکی ماسال  تا پایان سال خبر داد. 


زارع پور در این شهرستان همچنین گفت: ایران در حوزه فضایی جزو ۱۰ کشور قادر به پرتاب ماهواره قرار دارد و با توان جوانان ایرانی آمادگی تولید و ساخت هرگونه ماهواره را داریم.



وزیر کشور در کردستان و اردبیل


بارش سنگین و بی‌سابقه برف و برودت هوا و بروز برخی مشکلات برای مردم، وزیر کشور را روز سه شنبه هفته قبل به کردستان کشاند تا از نزدیک وضعیت را ببیند و خیالش بابت خدمات ارائه شده و رفع کم و کاستی‌ها آسوده شود، سفری که حاصلش وعده وحیدی برای تجهیز شهرداری‌ها و راهداری‌ها به ماشین‌آلات جدید بود.


احمد وحیدی در این سفر با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم برای مدیریت مشکلات ناشی از بارش برف  گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم و در واقع فرقی بین دولت و مردم وجود ندارد و این همدلی‌ها باید برای آبادسازی کشور و استان نیز بکار گرفته شود.


بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج، شرکت در جلسه مدیریت بحران استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت روستاهای در محاصره برف و چگونگی امدادرسانی به این مناطق از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به کردستان بود.


وحیدی سپس برای بررسی مشکلات ناشی از بارش برف سنگین استان اردبیل سفری یکروزه به این استان داشت.


وزیر راه در آیین احداث پل ترانزینی با جمهوری آذربایجان 


وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه هفته گذشته نیز در گیلان بود تا در آیین آغاز عملیات شمع‌کوبی و احداث پل جاده ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان شرکت کند. این آیین با حضور معاون نخست وزیر کشور همسایه و با هدف توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در آستارا برگزار شد. 


رستم قاسمی در این آیین گفت: ظرف چند ماه گذشته مراودات تجاری و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان ۶۲ درصد افزایش یافته است و با بهره برداری از این مسیر زمینی جدید، کالا از ایران ظرف سه روز به مسکو خواهد رسید.


وی ادامه داد: این پل با هزینه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان ساخته می شود و با توجه به مناسبات خوب اقتصادی دو کشور، با استفاده از این مسیر جدید، تحول دیگری در تجارت و اقتصاد برون مرزی ایران و جمهوری آذربایجان روی خواهد داد.


رییس قوه قضاییه مهمان خراسان رضوی 


 رییس قوه قضاییه و جمعی از معاونان و مسوولان این قوه  روز پنجشنبه در سفری به خراسان رضوی پیگیر موضوعات و مشکلات قضایی استان شدند.


دولتمردان پرتلاش در مدیریت میدانی مشکلات استان‌ها


حضور در نشست‌هایی با مراجع عظام، اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، قضات و کارکنان دادگستری و شورای اداری و شورای قضایی استان از  برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بود. بازدید از مجموعه های قضایی توسط مدیران عالی قوه قضائیه و سفر آنها به هفت شهرستان خراسان رضوی از دیگر بخشهای این سفر بود.تخصیص  ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات قضایی از جمله برخی مشکلات اداری، تامین تجهیزات و امکانات و ساختمان زندانها در استان خراسان رضوی خبر خوش اژه ای برای استان بود. 


رییس دستگاه قضا در این سفر تاکید کرد: در شرایط کنونی به آرامش، امنیت و امیدآفرینی با استفاده از تمامی ظرفیتها نیازمندیم زیرا بدخواهان نظام به افتراق امید بسته اند تا با فشار اقتصای و روانی زندگی مردم را تلخ کنند.


اژه ای در جمع قضات استان هم گفت: دستگاه قضایی باید مستقل بوده و وامدار هیچ نهادی نباشد اما می‌توان با حفظ حرمت و استقلال از امکانات دولت و حکومت استفاده کرد.


سفر دیگر  مقامات 


علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز جمعه در سفر به انزلی گفت: پیشتر برای تالاب بین المللی انزلی ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۱۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و تخصیص خواهد یافت .


سعید محمد مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد کشور روز جمعه در حاشیه سفر هیات دولت به استان گیلان ، با حضور در شهرستان آستانه اشرفیه از نزدیک با مسائل و خواسته های مردم این منطقه آشنا شد و گفت: انجام سفرهای استانی و ارتباط با مردم از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم دولت انقلابی است.


سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری نیز روز جمعه در معیت رییس جمهور  بود و در جلسه شورای اداری فومن گفت: بازنگری طرح هادی روستاها علاوه بر حل مشکلات مناطق روستایی موجب توسعه روستاها خواهدشد


علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه در رشت گفت: در حال حاضر ۲ هزار پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان درحال اجراست که این میزان اعتبارات  نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یافته و نشاندهنده عزم جدی برای آماده سازی زیرساخت هاست.


وی همچنین از آماده و قابلیت افتتاح بودن یک فاضلاب صنعتی در استان گیلان خبر داد و گفت: برای تصفیه خانه سفیدرود رشت مشکل تامین مالی نداریم و مشکل پیمانکاری است که به تعهداتش عمل نکرده بود و در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم.


انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور جمعه شب در گیلان با بیان اینکه جمعیت زنان سرپرست خانوار در این استان در حال افزایش است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کسب و کار این زنان اختصاص یافت.


محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سطح کشور با انباشت پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب و فاضلاب روبه‌رو هستیم که خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی خوبی با انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور برای تکمیل و اتمام آنها انجام داده است


علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم که روز شنبه به قم سفر کرد؛ وی در این سفر اظهار داشت: دو هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه و پیشرفت برای هر استان در نظر گرفته می‌شود.


علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در سمنان گفت: ادارات کل بهزیستی با استفاده از قوه حاکمیت خود و در عرصه مدیریتی از تمام ظرفیتهای استانی و همکاری بین بخشی برای کنترل و درمان آسیب‌های جامعه امروزی استفاده کنند.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور روز یکشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان گفت که رونق بازارچه‌های مرزی از اولویت‌های مهم وزارت کشور است.


سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دوشنبه پس از ادای احترام به مقام والای شهدا در آغاز سفر دو روزه به استان فارس اعلام کرد:‌ بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستور کار دولت سیزدهم است.


سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تعطیل شده رب گوجه‌فرنگی در مشهد گفت: احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل از جمله برنامه‌های دولت در نهضت احیا است که با اولویت واحدهای مرتبط با اقتصاد روستا به اجرا درمی‌آید.


سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز سه‌شنبه با حضور در قم از واحدهای تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان بازدید کرد.


نادر زینالی مدیرکل امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وز سه شنبه  در چهار محال و بختیاری با اشاره به ضرورت تسریع در روند اجرای طرحهای زیربنایی این بخش گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور اختصاص یافت.


عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه  نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک در مشهد گفت: واحدهای تولیدی که در قیمت‌گذاری کالا از مبداء تولید همراهی لازم را داشته باشند، مشمول دریافت مشوق‌هایی از جمله تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی خواهند شد.


دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم پایانی پنجمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد گفت: این نیرو به نیروی تعیین کننده منطقه در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.


سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز سه شنبه به همراه استاندار خوزستان به صورت میدانی به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی در مرزهای استان خوزستان از مناطق مرزی این استان با کشور عراق بازدید هوایی کرد.


اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز چهارشنبه در لرستان گفت: بحران کم آبی در کشور جدی شده و استفاده از منابع زیرزمینی در مناطقی از کشور به ۱۲۰ درصد رسیده است.