زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان گفت: مسوولان باید به توان جوانان ایمان داشته، استعدادشان را به فعلیت رسانده و از آنان حمایت و پشتیبانی کنند.


به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز یکشنبه در همایش هم‌اندیشی جوانان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: اوج قدرت شکوفایی و توان بدنی انسان در دوره جوانی است و آیات قرآن کریم نیز همین تعبیر را دارد.
وی ادامه داد: قرآن کریم جسارت جوانان را درباره حضرت موسی(ع) به کار برده و در جریان خفقان حاکمیت فرعون کسانی که به حضرت موسی ایمان آوردند جوانان بودند و این نشان از اهمیت طرز فکر آنان دارد. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در جریان اصحاب کهف نیز جوانانی پیدا شدند که پشت پا به حاکمیت و آداب و رسوم زده و از تمام جایگاه و موقعیت خود برای بدست آوردن ایمان چشم‌پوشی کردند.
وی خاطرنشان کرد: نعمت جوانی رحمتی ناشناخته بوده و از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده که ۲ چیز با ارزش را کسی قدر نمی‌داند مگر آنکه فردی آن را از دست داده باشد و آن نعمت جوانی و سلامت است.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: جوانان در دوره قبل و بعد از انقلاب پیشتاز و پیشران بودند و باید این پیشرانی و پیشتازی حفظ و تقویت شود و برای تقویت آن باید یکسری اقدامات را جوانان و یکسری اقدامات  دیگر را مسوولان انجام دهند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه باید جوان فکرش تقویت شود زیرا اگر تقویت نشود دچار افراط و تفریط می‌شود تصریح کرد: جوانان باید آمادگی خود را برای حضور جدی، قوی و موثر در جامعه حفظ کرده و این عمل را با خودسازی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بعد از تقویت فکر جوانان باید زمینه حضور و فعالیت آنان در جامعه گسترش پیدا کند که راه‌حل آن شبکه‌سازی و انتقال تجربیات به یکدیگر و مدیریت و راهبری است.


امام جمعه زاهدان ادامه داد: جسارت، شهامت، تجددخواهی و نوآوری از ویژگی های مهم جوانان است و با این ویژگی‌ها می‌توانند دنبال تغییر شرایط باشند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40