آگوست 30, امروزه مشاور و مراجعه به روانشناس یک امر ضروری و مورد نیاز در زندگی روتین افراد تبدیل شده است . ما برای مواردی متعددی چون مشاوره قبل از ازدواج ، اشنایی و دوستی قبل از ازدواج ، مشکلات و سختی های زندگی از مشاور و روانشناس استفاده میکنیم . مشاور متخصص وتعلیم دیده میتواند در تمامی زمینه های مختلف بهترین راهکار ها را به ما نشان دهد .

خدمات مشاوره ای به دو صورت است ، مشاوره و روانشناس حضوری و غیر حضوری . مشاوره حضوری با مراجعه به مطب روانشناس و صحبت با اون انجام میگردد اما غیر حضوری به صورت انلاین و یا تلفنی صورت میگیرد . هر کدام از این مشاوره ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد .

مشاوره حضوری به نسبت هزینه بالا تری نسبت به مراجعه غیر حضوری دارد . این هزینه ۲ تا ۳ برابر مشاوره تلفنی می باشد . برای همین برای زمان هایی که افراد پیچیدگی کمتری دارند سعی میکنند از مشاوران غیر حضوری استفاده کنند .در کنار هزینه ویزیت هزینه های جانبی دیگر مانند هزینه رفت و برگشت نیز وجود دارد اما در مشاوره غیر حضوری تنها حق ویزیت و هزینه تماس و یا اینترنت شماست که باید پرداخت کنید . مشاوره های غیر حضوری هم قبل از مشاوره دادن هزینه را به صورت کارت به کارت دریافت میکنند .

در مشاوره حضوری شما باید خودتان را از محل کار و یا خونه به مطب برسانید . این در حالی است که مشاوره غیر حضوری محدود به زمان و یا مکان خاصی نیست و شما در هر جایی که باشید میتوانید از این مشاوره استفاده کنید .

ارتباط رو در رو و چشمی نیز اهمیت زیادی برای مشاور و روانشناس دارد . زیرا که حالت چهره ، زبان بدن و چهره میتواند بیان کننده خیلی از چیز ها باشد . در نتیجه تشخیص مشکل از طریق مراجعه حضور اسان تر است . برای همین است که در بعضی مواقع مشاوره تلفنی نمیتواند به اندازه کافی کارساز و موثر باشد . برای همین میتوانیم بگوییم مشاوره حضوری بهتر از غیر حضوری است .

یکی دیگر از تفاوت هایی که مشاوره حضوری و انلاین دارند میتوان به تعداو جلسات اشاره کرد که در مشاوره حضوری با وجود داشتن ارتباط چشمی سرعت کار بیشتر خواهد شد و افراد میتوانند خیلی زودتر به علت بیماری پی ببرند .