چابهار – ایرنا – معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه چابهار گفت: نظارت ویژه بر بازار این شهرستان توسط تیم‌های متعدد بازرسی تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت سرزده و مستمر در دستور کار بوده و با واحدهای صنفی متخلف، برخورد قاطع و قانونی می‌شود.


علیرضا میر شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مقررات و مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و با توجه به وضعیت معیشیتی و اقتصادی که بر کشور حاکم است در روزهای پایانی سال و ماه‌های پرخیر و برکت شعبان و رمضان، گشت‌های ویژه تعزیرات با حضور اعضای کارگروه تنظیم بازار در سطح شهرستان چابهار انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه نظارت بر بازار همواره در جریان است، افزود: متاسفانه در بازدیدهای اخیر برخی فروشگاه‌ها تخلفات صنفی و بهداشتی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و عدم رعایت قیمت‌های ابلاغی و موارد بهداشتی مشاهده و با واحدهای متخلف مطابق مقررات برخورد شد.


معاون فرماندار چابهار تاکید کرد: بازدیدها و گشت‌های مشترک و تعزیرات ادامه خواهد داشت و با اصنافی که با تخلف‌های آشکار و پنهان همچون احتکار کالاهای اساسی مانند مرغ، برنج، شکر و روغن در بازار هرج و مرج ایجاد کنند، بدون هیچ‌گونه مماشاتی برخورد قانونی خواهد شد.


میر تصریح کرد: از همه مردم تقاضا داریم چنانچه در حوزه بازار و اصناف متوجه تخلف واحد صنفی همچون گرانفروشی، کم فروشی و عدم ارئه فاکتور شدند، موارد را به اداره تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی و سایر متولیان امر اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات آن‌ها رسیدگی شود.


وی یادآور شد: منافع مردم، همواره اولویت ما بوده و در این رابطه هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی متخلفان پذیرفته نیست.


معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه چابهار اضافه کرد: واحدهای صنفی علاوه بر نصب پروانه کسب در قسمتی از فروشگاه که برای مردم قابل مشاهده باشد، حتما فاکتورهای خرید کالا را در محل فروشگاه نگهداری کنند و تمامی کالاها برچسب قیمت داشته باشند، تا مشمول جریمه نشوند.