گرگان – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه‌آهن اینچه‌برون یکی از مطالبات مردم گلستان است که در این راستا فردا جمعه عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان با حضور رییس جمهور آغاز می‌شود.


به گزارش ایرنا رستم قاسمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های این طرح به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات شرکت راه آهن و بقیه از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد.


وی بیان کرد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت به گونه ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.


قاسمی ادامه داد: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تاثیرگذاری فراوانی دارد.


وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباط با کشورهای همسایه نویدی آبادانی و توسعه کسب و کارها است که در راستای رسیدن به این اهداف ساخت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح فردا / جمعه / با همراه شماری از وزرا در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.


دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.


آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.