همدان- ایرنا- «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو ظهر امروز(شنبه) به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان، وارد همدان شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، به دلیل شرایط خشکسالی، تامین آب آشامیدنی همدان با تنش مواجه شده و وزیر نیرو برای بررسی این موضوع به این استان سفر کرده است.


وزیر نیرو در این سفر یک روزه، علاوه بر بازدید از روند اجرای پروژه آبرسانی به همدان و تصفیه خانه‌های آن، از خط بای پس انتقال آب به سد آبشینه نیز دیدن می‌کند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در این رابطه گفت: وزیر نیرو در این سفر از طرح آبرسانی بلند مدت به استان همدان بازدید می‌کند.


محمد ضروری افزود: محرابیان پس از بازدید از تصفیه خانه این طرح که در نزدیکی شهر مهاجران قرار دارد، در نشست بررسی شرایط تامین آب همدان شدکت می‌کند.


وی اظهار داشت: پس از این، وزیر نیرو به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد از وضعیت سد اکباتان، سد آبشینه و کارگاه دوم اجرای طرح بای پس آبرسانی به همدان دیدن می‌کند.


ضروری تصریح کرد: پس از آن وزیر نیرو از کارگاه اجرایی طرح آبرسانی به همدان واقع در منطقه بهرام‌آباد بازدید می کند.


گفتنی است، وزیر نیرو صبح امروز به منظور افتتاح طرح انتقال آب شرب به آبیک از سد طالقان به استان قزوین سفر کرده بود که در پایان این برنامه و با بالگرد به همدان آمده است.


به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.


درهمین ارتباط رییس جمهور در جریان سفر به استان همدان نیز بر پیگیری جدی این طرح با هدف تکمیل و بهره برداری از آن طی ۲ ماه آینده تاکید کرد. 


آیت الله رییسی در نشست خبری پایان سفر خود به همدان با اشاره به اینکه مساله آبرسانی به استان به ویژه شهر همدان از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم پیگیری شده و اولویت های کاری استاندار و وزرات نیرو است، گفت: اجرای این طرح حدود ۱۷ سال طول کشیده و با این وجود پیشرفت چندانی نداشته است، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این طرح با قوت پیگیری و حداکثر ظرف ۲ ماه به پایان می رسد.


رییس جمهور تصریح کرد: ناکارآمدی موجب معطل ماندن پروژه ای(طرح انتقال و آبرسانی همدان) به مدت ۱۷ سال در همدان شده در حالیکه طی همین چند ماه اخیر به اندازه ۱۷ سال گذشته در این پروژه کار شده است.


آیت الله رییسی تاکید کرد: دراین زمینه از استاندار همدان خواستم که این پروژه ظرف ۲ ماه تکمیل و بهره برداری شود.


معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو نیز هفته جاری در بازدید از طرح آبرسانی به همدان گفت: با پیگیری استاندار همدان و اقدامات صورت گرفته توسط مسوولان اجرایی پروژه آبرسانی به همدان، این طرح یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک شده است.


محمد جوانبخت افزود: در طول ۲ سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان مناسب نبوده و کاهش بارندگی و خشکسالی در سال آبی جاری، موجب کاهش منابع آب استان و ایجاد شرایط ویژه در تامین آب آشامیدنی شهر همدان شده است.


وی اظهار داشت: از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تامین آب شهر همدان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفت و طرح اضطراری تامین آب برای این شهر عملیاتی شد.


استاندار همدان نیز که از ابتدای حضور در استان به صورت جدی و شبانه روزی پیگیر تکمیل و آماده شدن طرح آبرسانی به شهر همدان است، اخیرا اظهار داشت: برای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای همدان در سفر استانی هیات دولت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.


علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: پیش از آن نیز با دستور آیت الله رییسی در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.


وی ادامه داد: با توجه به تاکید رییس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه امید می رود با شتاب بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان به زودی تکمیل و به پایان برسد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما