تهران – ایرنا – وزیر کشور در بخشنامه‌ای به استانداران، اهداف، برنامه‌ها و محورهای اولویت دار وزارت کشور در حوزه اقتصادی را ابلاغ کرد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی در این بخشنامه بر پیگیری و اقدام برای ۱۰ هدف، ۲۴ برنامه و ۸۶ فعالیت ترسیم و تدوین شده، تاکید کرده است.


این بخشنامه با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام ” تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ” از سوی رهبر انقلاب اسلامی و همچنین برنامه های دولت مردمی آیت الله رئیسی با تأکید مجدد بر ضرورت استمرار اولویت ها و برنامه های مهم اجرایی ابلاغی طی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صادر شده است.


وزیر کشور همچنین از استانداران خواسته است در راستای اجرای بخشنامه های ابلاغی پیشین همچون اهتمام جدی به برگزاری جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به منظور بهبود فضای کسب وکار و تسهیل فرآیندهای اداری، اتخاذ رویکردهای تحول گرا در حوزه رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی  و ابلاغ ساز وکار اجرای فرمان سال ۱۴۰۱ رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت های موجود در مناطق و شوراها، ستادها و کارگروه های تخصصی، فعالیت های ابلاغی را پیگیری کنند.


حمایت از بنگاه های اقتصادی،  اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، بهبود محیط کسب و کار در استان ها و تسهیل فرآیندهای اداری مرتبط، تحقق بخشی از محورهای اقتصاد مقاومتی، بهبود اقتصاد و معیشت مرزنشینان با گسترش قاعده مند مبادلات مرزی و منطقه ای، ایجاد توازن و رعایت عدالت بین آحاد جامعه در پهنه سرزمینی، توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور  و توسعه تجارت، بخشی از اهداف مطرح شده در این بخشنامه است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40