P>به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی حوزه گرافیک در محل وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق با حضور حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق و سفیر و رایزن فرهنگی ایران افتتاح شد.


در نشستی که در حاشیه افتتاح نمایشگاه بیش از ۷۰ اثر گرافیستی ۱۷ تن از هنرمندان ایرانی با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق و ایرج مسجدی سفیر و حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ لزوم توسعه روابط  فرهنگی و هنری دو کشور ایران و عراق مورد تاکید طرفین قرار گرفت.


حسن ناظم در این دیدار ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: ما علاقمند بودیم که چنین فعالیت­‌های هنری زودتر اجرا شود اما شیوع ویروس کرونا مانع از بسیاری از فعالیت­‌ها به ویژه برنامه­‌های فرهنگی و هنری شد، اما این فعالیت را سرآغاز فعالیت­‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی در حوزه­‌های گوناگون برخواهیم شمرد.


وی در ادامه ضمن بیان تمایل خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه ای فعال و موثر، جهت برداشتن گام های عملی در راستای توسعه روابط فرهنگی و هنری دوجانبه تاکید کرد و افزود: بدون شک فرهنگ مهمترین عامل بین ملت هاست و لازم است برای تداوم و تقویت راوبط فرهنگی در آینده تلاش بیشتری از سوی دو کشور صورت پذیرد.


وزیر گردشگری عراق: فرهنگ مهمترین عامل بین ملت‌ها است


ایرج مسجدی سفیر ایران نیز همکاری های فرهنگی دو کشور را مهمتر از همکاری در عرصه های سیاسی، اقتصادی دانست و با تاکید بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و لزوم افزایش حضور هنرمندان جهت اجرا برنامه­‌های فرهنگی و هنری؛ ابراز امیدواری کرد تا سفر وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی به جمهوری اسلامی ایران با موفقیت صورت گیرد و با ایده، پیشنهادها و برنامه­‌های جدید، گام جدی تری در تعمیق روابط فرهنگی دوجانبه حاصل شود.


در پایان استاد نجابتی به نمایندگی از هنرمندان ایرانی حاضر ضمن تشکر از وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق، سفارت، رایزنی فرهنگی ایران و موسسه تولیدات هنری و رسانه ای موج؛ خواستار روابط بیشتر هنرمندان ایرانی و عراقی و برگزاری کارگاه و نمایشگاه­‌های هنری مشترک شد.


هنچنین هنرمندان ایرانی هم در پایان آثار به نمایش گذاشته شده خود در نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان به ویژه برای وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق، مسجدی سفیر و حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی ایران تشریح کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.