تهران-ایرنا- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ‌های وزیر صمت به سوالات استیضاح کنندگان بر اساس آمار و راستی آزمایی همواره قانع کننده بوده است، گفت: مرکز پژوهش‌ها نیز در گزارشی عملکرد وزارت صمت را در حال رشد و پیشرفت اعلام کرده است.


علی جدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با اشاره به بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح کنندگان در جلسات بررسی استیضاح سوالاتی را مطرح کردند، بر اساس آمار و راستی آزمایی پاسخ های وزیر همواره برای اعضای کمیسیون قانع کننده بوده است.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها در گزارشی عملکرد سه ماهه اول وزارت صنعت،معدن و تجارت را بررسی کرده است، بر اساس این گزارش وزارت صنعت در همه شاخص‌ها در حال ارتقا، رشد و پیشرفت است.


نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: کمیسیون در حوزه استیضاح فقط در مورد حد نصاب امضاهای استیضاح اظهار نظر می‌کند.


وی تاکید کرد: استیضاح کنندگان تا زمان برگزاری جلسه بررسی استیضاح با حضور وزیر صمت، می‌توانند امضاهای خود را پس بگیرند. اما امکان اضافه شدن امضاها وجود ندارد.


به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.


مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.


جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.