اهواز – ایرنا – مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: همزمان با کاهش گرد و غبار در این استان، انجام پروازهای فرودگاه بین‌المللی اهواز از ساعت ۲۰ شامگاه جمعه، به حالت عادی بازگشت.


سید مهدی‌رزاز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ورود هواپیماها از مبدا دیگر فرودگاه های کشور(مطابق با جدول زمانی از پیش تعیین شده) روان و بدون مشکل انجام می‌شود.


وی افزود: صدور کارت پرواز ویژه مسافران شرکت‌های هواپیمایی مختلف بصورت عادی در حال انجام است و تاکنون نیز تعدادی از پروازها به مقصد شیزار، مشهد، تهران، اصفهان و بندر عباس انجام شده‌اند.


مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اضافه‌ کرد: پروازها مطابق با جدول زمانی از پیش تعیین شده وارد اهواز و سپس بعد از سوار کردن مسافران، فرودگاه اهواز را به سمت مقصد خود ترک می‌کنند.


رزاز خاطرنشان‌کرد: هزینه پروازهایی که امروز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار باطل شدند، توسط شرکت های هواپیمایی عودت و یا پرواز دیگری برای مسافران جایگزین خواهد شد.


بر اساس این گزارش، امروز جمعه به دلیل گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان خوزستان، بیش از ۲۰ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه اهواز ابطال و یا با تاخیر انجام شد.


در اواخر بهمن ماه امسال نیز به دلیل گرد وغبار ادارات برخی شهرستان های خوزستان به مدت ۲ روز تعطیل شدند یا با تاخیر شروع به کار کردند.امروز اغلب شهرهای استان خوزستان درگیر گرد و غبار بودند.


این درحالی است که بنا بر مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استانداری خوزستان شروع به کار تمامی ادارات استان روز شنبه ۱۴ اسفند با ۲ ساعت تاخیر خواهد بود.