ارومیه – ایرنا – اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران گفت: نتیجه نبود و عدم اجرای عدالت در شورای امنیت سازمان ملل، قتل عام انسان‌های بی گناه در نقاط مختلف جهان است.


به گزارش ایرنا، وزرات کشور عربستان شنبه ۲۱ اسفند ماه جاری از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر خبر داد که رسانه‌های سعودی فاش کردند ۴۱ نفر از آنها شیعه بودند. دولت سعودی هرساله شمار زیادی از مخالفان خود را به بهانه مبارزه با تروریسم به قتل می‌رساند. شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعیان عربستان در سال ۹۴ به اتهام انتقاد از آل سعود اعدام شد.


در این ارتباط «مارنرسی بنیامین» روز شنبه در گفت وگو ‌با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی گناه در هر نقطه از جهان افزود: شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری صلح بین همه کشورها تاسیس شده ولی نمی‌تواند وظیفه و رسالتش را به نحو مطلوب انجام دهد.


وی اظهار کرد:اگر عدالتی در آنجا برقرار بود امروز شاهد کشتار انسان‌های بی گناه نبودیم و چون پایه و اساس شورای امنیت سست است و می لنگند، زورگویان دست به هرکاری می‌زنند تا قدرت شان را به رخ بکشند.


اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران گفت: شورای امنیت نمی‌تواند قاطعانه و با تکیه بر عدالت و انسانیت تصمیم بگیرد بلکه اعضای آن براساس منافع ملی کشورشان تصمیم می‌گیرند نه برای منافع همه کشورها.


اسقف بنیامین یادآور شد: کشورهای مدعی حقوق بشر، برای دستیابی به منافع خود دست به هر جنگ و خون ریزی می‌زنند و آنچه مدنظر و هدفشان است منافع کشور خودشان است.


وی اضافه کرد: بنابراین هر جنگ و خونریزی هر چند پبش زمینه دستیابی به قدرت، ثروت و جایگاه  داشته باشد و ‌منجر به قتل عام انسان‌های بی گناه از هر قوم ‌و ‌نژاد شود از نظر دین مسیحیت محکوم ‌است.


اسقف بنیامین با بیان اینکه بشریت امروز از مقوله عدالت بی بهره است و ‌دعای ما برقراری عدالت در زمین، افزود: در قرون معاصر شاهد جنگ جهانی اول و دوم و امروز جنگ روسیه و اوکراین و همچنین کشتار وحشیانه مردم بی گناه فلسطین و سوریه هستیم.


وی تاکید کرد: قتل عام انسان‌ها و کشتاری که خارج‌ از قانون الهی و قوانین بین المللی باشد محکوم‌ است و ‌از نگاه مسیحیت انسان نمی‌تواند انسان دیگری را به قتل برساند چون خود، مخلوق خدا است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40