امیرعبداللهیان خواستار ارائه خدمات روانِ کنسولی به هم‌میهنان مقیم رومانی شد


تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت مناسبات تهران -…


  • امیرعبداللهیان بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد

    تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه دستگاه‌های اجرایی در قالب ۵ ماده در کمیسیون خبر داد.


    به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، روح‌الله نجابت در توضیح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درخصوص جزییات طرح شفافیت قوای سه‌گانه در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه دو فوریت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد طرح ۱۰ روز قبل به کمیسیون شوراها ارجاع شد.


    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون پیرامون کلیات طرح بحث شد و با توجه به لزوم پخته شدن متن طرح به کارگروه ذیربط ارجاع شد. ریاست این کارگروه به ریاست پیرهادی تشکیل و سه جلسه این کارگروه با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دستگاه‌های ذیربط و تعداد دیگری از همکاران مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.


    نجابت عنوان کرد: ماحصل نتایج سه جلسه این کارگروه، منجر به اصلاح نهایی طرح شد. امروز صبح پیش از جلسه صحن مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برقرار شد و کلیات متن نهایی طرح یک بار دیگر ارائه شد.


    وی ادامه داد: جلسه رسمی و اصلی کمیسیون برای رای‌گیری پیرامون این طرح امروز از ساعت ۱۴ در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تشکیل شد و نمایندگان آخرین نظرات، مطالب و جمع‌بندی‌های خود را ارائه کردند و در نهایت کلیات طرح در کمیسیون در قالب ۵ ماده به تصویب کمیسیون رسید.


    سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: این طرح برای ارجاع به صحن مجلس شورای اسلامی و به این جهت که دوفوریتی بود، فردا یکشنبه باید در صحن مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود.


    نجابت با اشاره به ۵ ماده‌ موجود در طرح حاضر گفت: در ماده نخست طرح، دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و موسسات مشمول این قانون در ۵ بند مجزا مشخص شدند.  در ماده ۲ موضوع اطلاعات و داده‌هایی که باید منتشر شوند به تفکیک آمده و جزییات آن هم به تصویب رسید.


    آرای اعضای مجموعه‌های شورایی با قابلیت خوانش رایانه‌ای منتشر می‌شود


    وی افزود: در ماده ۳ این طرح اشاره شده که باید در مجموعه‌هایی از جمله مجلس شورای اسلامی که به صورت شورایی اداره می‌شوند، آرای مأخوذه اعضا به تفکیک اسامی مخالف، موافق و ممتنع به گونه‌ای که قابلیت خوانش رایانه‌ای داشته باشد، منتشر شود.


    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ماده ۴ این طرح نیز مصوب شد که دستگاه‌های مشمول این قانون باید به صورت دوره‌ای گزارش عملکردشان را در این خصوص اعلام کنند. در ماده ۵ این طرح هم پیرامون برخورد با کسانی که به هر دلیل از این قانون سرپیچی کنند، مجازات آنها مشخص شده است.



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40