تهران- ایرنا- تیم فوتبال گل گهر سیرجان تا به حال در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده و سرخپوشان تهرانی هم به شهری می‌آیند که چند روز قبل در آن سوپرجام را از دست دادند.


به گزارش ایرنا، تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران از ساعت ۱۷ فردا(چهارشنبه) در سیرجان باید برگزارکننده یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باشند. دیداری حساس برای هر ۲ تیم که در آینده آنها تاثیر بسیار زیادی دارد.


پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی و رسیدن به استقلالِ صدرنشین نیاز دارد تا گل‌گهر را در خانه‌اش شکست دهد و در سوی مقابل تیم امیرقلعه‌نویی نیز برای کسب سهمیه آسیایی باید در این بازی خانگی تمام امتیازات را برای خود نگه دارد.


شاهد ششمین تقابل ۲ تیم در لیگ برتر هستیم. در پنج مصاف پیشین سه برد برای تیم پایتخت‌نشین و ۲ تساوی حاصل شده و تیم سیرجانی هنوز موفق به ثبت پیروزی نشده است. ۱۴ گل برای سرخپوشان و ۶ گل برای آبی‌پوشان تا به اینجا رد و بدل شده است؛ میانگین چهار گل در هر مسابقه که نشان می‌دهد همیشه جدال‌های گل‌گهر- پرسپولیس جذابیت فراوانی داشته و هیچوقت هم با تساوی بدون گل تمام نشده است.


این ۲ تیم برای سومین بار در سیرجان رو در روی هم قرار می‌گیرند. در لیگ نوزدهم، تیم تحت هدایت مجید جلالی مقابل پرسپولیسی که قهرمانی‌اش قطعی شده بود به میدان رفت و کار دو تیم با نتیجه سه بر سه به پایان رسید. علیرضا ابراهیمی۲ بار و احمد موسوی یک بار برای تیم میزبان و مهدی ترابی، احمد نوراللهی و علی علیپور برای تیم میهمان موفق به گلزنی شدند.


گل‌گهر در جست‌وجوی نخستین پیروزی در جایی که جام از دست پرسپولیس گریخت


در لیگ بیستم نتیجه جالبی رقم خورد و پرسپولیس دست به کار بزرگی زد و میزبان خود را با پنج گل در هم کوبید. احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهدی شیری، احمدرضا زنده‌روح(گل به خودی) و سیامک نعمتی گلزنان این دیدار عجیب بودند. ۱۱ گل در ۲ مسابقه که بازهم شواهدی است بر زیبا شدن بازی پیش رو.


مهدی ترابی با چهار گل، بهترین گلزن تقابل‌های این ۲ تیم بوده و در مجموع زننده ۲۰ درصد گل‌ها بوده است. علیرضا ابراهیمی هم با سه گل بهترین گلزن گل‌گهر سیرجان بوده اما حالا این بازیکن عضوی از پرسپولیس است.


باخت در جام حذفی را نادیده بگیریم؛ گل‌گهر در هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر شکستی نداشته و به چهار برد و چهار تساوی رسیده است. شاگردان قلعه‌نویی در ۲ بازی گذشته هم به برتری رسیده‌اند و روحیه خوبی برای پیکار با پرسپولیس دارند. تنها باخت خانگی گل‌گهر در خانه به دیدار با فولاد خوزستان بازمی‌گردد(این تیم با رای انضباطی در دیدارهای خانگی مقابل استقلال و سپاهان نیز بازنده شد اما در جریان مسابقه مقابل این ۲ تیم به ترتیب مساوی کرده و به برتری دست یافته بود).


پرسپولیس در سوی دیگر ماجراست. تیم یحیی گل محمدی قبراق و سرحال بوده است. آنها فقط یک بار در این فصل شکست خوردند که در هفته سوم مقابل آلومینیوم در اراک بود. ۱۵ بازی بعدی به ۱۰ پیروزی و پنج تساوی برای تیم یحیی گل‌محمدی انجامیده است. این تیم چهار بازی اخیرش در لیگ را با برد پشت سر گذاشته و در این بین فقط در سوپرجام متحمل یک باخت شده است. باختی که در شهر سیرجان به دست آمد تا به نوعی پرسپولیس به محلی بازگردد که آخرین باختش را در آنجا متحمل شده بود؛ باختی که برای آنها به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد.


گل‌گهر در جست‌وجوی نخستین پیروزی در جایی که جام از دست پرسپولیس گریخت



تهران- ایرنا- شکایت باشگاه ذوب آهن علیه پرسپولیس به خاطر استفاده از بازیکنان غیر مجاز رد شد.