تهران- ایرنا- یونیسف روز جمعه در توییتی نسبت به خطر گرسنگی میلیون‌ها کودک یمنی در صورت عدم اتخاذ یک اقدام فوری در این کشور بحران زده عربی هشدار داد.


به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، در توییت این سازمان بین المللی آمده است: کودکان یمنی نه به دلیل کمبود مواد غذایی بلکه به خاطر ناتوانی خانواده‌ها در پرداخت هزینه خرید مواد غذایی با خطر گرسنگی مفرط مواجه هستند.


در ادامه این مطلب آمده است: وضعیت جاری در کشور یمن به گونه‌ای نیست که بتوان زمان را از دست داد و در صورت عدم اتخاذ اقدامات فوری، گرسنگی جان میلیون‌ها نفر در این کشور را در معرض تهدید قرار می‌دهد و به هیچ عنوان نباید تاثیر خطرناک ورشکستگی اقتصادی را بر بحران انسانی در این کشور نادیده گرفت.


سازمان ملل از ماه‌ها پیش ضمن هشدار نسبت به افزایش خطر گرسنگی، نگرانی خود را از کمبود شدید منابع مالی برای کمک‌های انسانی در یمن ابراز داشته و اعلام کرده بود این وضعیت حجم کمک‌های انسانی برای میلیون‌ها شهروند این کشور را به شدت کاهش داده است.


به گفته منابع سازمان ملل تا پایان سال میلادی گذشته (۲۰۲۱) جنگ هفت ساله در یمن ۳۷۷هزار قربانی مستیقیم و غیرمستقیم به جا گذاشته است.


«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه در جریان دیدار «ابراهیم الحملی» دبیرکل شورای عالی اداری و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری بین المللی تاکید کرد که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن کشورهای متجاوز به یمن به رفع کامل محاصره از این کشور است.


وی گفت: سازمان ملل براساس قوانین بین المللی و توافقنامه صلح استکهلم مسئول است که کشورهای متجاوز را به رفع کامل محاصره و جلوگیری از اعمال محدودیت‌های ظالمانه علیه یمن و جلوگیری از اقدام آمریکا در راهزنی مواد غذایی، سوخت و داروی مورد نیاز یمن ملزم کند.


برپایه این گزارش، دو طرف در این دیدار آثار زیانبار محاصره تحمیلی آمریکا علیه ملت یمن را نیز بررسی کردند و رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم توجه به رساندن کمک‌های غذایی به نیازمندان تاکید کرد.


عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانستهاند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40