زنجان – ایرنا – عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان از پول جوانان در شرط بندی‌ها از کشور خارج شد.


حجت الاسلام مهدی باقری روز شنبه در جلسه بررسی اختصاص زمین برای احداث شهرک تخصصی غیردولتی ویژه صنایع دستی در فرمانداری زنجان بر لزوم توجه به جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود:  زمانی فعالیت اقتصادی در استان مسیری نداشت و به طور عمده سرمایه مردم در خرید و حبس زمین و ملک تلف می‌شد، این امر معضلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی هم در پی داشت که به طور مثال می توان به مسائل تعاونی های مسکن در این حوزه اشاره کرد. 


وی افزود: در داستان بورس هم مردم متضرر شدند چون فعالیت در آن با برنامه ریزی و اشراف نبود و این متاسفانه باعث از بین رفتن سرمایه‌ها شد. 


حجت الاسلام باقری به وجود فرصت های سرمایه گذاری های متعدد در استان برای تولید اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با جذب سرمایه ها، زمینه رونق را در استان ایجاد کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بهره گیری از ظرفیت بانوان در اقتصاد فرهنگ و هنر و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: بخشی از اقتصاد و صنعت کشور قطعا دست بانوان است و در موضوع فرهنگ و هنر و صنایع دستی هم بانوان می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند.


حجت الاسلام باقری  گفت: باید نگرش های مردسالارانه خطا را کنار بگذاریم، چه اشکالی دارد که در استان و شهر ما بیمارستان مختص زنان داشته باشیم همانند آنکه مدرسه و دبیرستان دخترانه داریم.