تهران- ایرنا- مقام‌های اوکراینی اعلام کردند حداقل ۲۲ نفر در حملات هوایی در منطقه چرنیهف کشته شدند.


به گزارش بامداد جمعه ایرنا از ” فرانس ۲۴”، سازمان خدمات اورژانس اوکراین اعلام کرد در پی حملات هوایی روسیه در شمال منطقه چرنیهف، حداقل ۲۲ نفر کشته شدند. 


این سازمان افزود که عملیات نجات ادامه دارد اما با این حال این سازمان اطلاعات دقیقی از محل این حمله ارائه نکرده است. 


پیش از این، فرماندار این منطقه گفته بود که دستکم ۹ نفر در حمله هوایی به دو مدرسه و خانه مسکونی کشته شده‌اند. 


همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند. 


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنان با مقاومت شدید اوکراینی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در سراسر کشور مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌اند دولت کی‌یف را سرنگون کنند. 


گفته می‌شود کاروانی به طول ۴۰ مایل از خودروهای نظامی روسیه که به سمت کی‌یف در حال حرکت بوده‌اند، متوقف شده است. 


وزارت دفاع انگلیس در این خصوص اعلام کرده است که این کاروان به دلیل «مقاومت سرسختانه اوکراینی‌ها، خرابی برخی تجهیزات نظامی ارتش روسیه و ازدحام» ، نزدیک به ۱۸ مایل (۳۰ کیلومتر) از پایتخت اوکراین فاصله دارد. 


همزمان گزارش‌ها از خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین حاکی از آن است که بمباران این شهر ادامه دارد. 


نیروهای مسلح اوکراین صبح پنجشنبه اعلام کردند که شهر بندری ماریوپول توسط نیروهای روسی محاصره شده است اما با وجود گلوله باران شدید همچنان در کنترل اوکراین است. 


به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، کمبود مواد غذایی، سوخت و همچنین مقاومت اوکراین، پیشروی خودروهای نظامی روسیه را برای رسیدن به مقاصد مورد نظر کند کرده است.