تهران-ایرنا-رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در صورت موافقت کمیسیون تلفیق ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حملات حیات وحش به کشاورزان، باغداران ‌ دامداران اختصاص می‌یابد.


به گزارش ایرنا، سمیه رفیعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که ۵ سال است سازمان حفاظت محیط زیست خسارات کشاورزان و دامداران ناشی از حملات حیات وحش را پرداخت نکرده است گفت: متاسفانه این امر موجب نارضایتی این قشر و بعضا برخورد آنها در فصول سرد با حیات وحشی که به روستاها پناه می‌برند شده است.


وی افزود: بر اساس قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نسبت به جبران خسارات و ضرر و زیان وارده به باغداران، کشاورزان و دامداران از جانب حمله حیات وحش و وحوش اقدام کند.


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از سازمان حفاظت محیط زیست برای پرداخت خسارات ناشی از حیات وحش طی ۵ سال گذشته تاکید کرد: این امر موجب نارضایتی و ناراحتی کشاورزان که همه داراییشان از بین رفته شده و در کنار آن موجب از بین بردن و کشتار حیات وحش مناطق و آسیب جدی به تنوع زیستی کشور شده است.


وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «حفاظت از حیات وحش» که بی‌توجهی به آن را به ضرر منافع ملی دانستند اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به رییس کمیسیون تلفیق مجلس خواستار تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جبران خسارات ناشی از حیات وحش شده است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان این مهم محقق شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40