تهران- ایرنا- مصوبه تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل و طوفان در برخی شهرستان‌های استان اصفهان با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و قرار شد ۹۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت به اماکن مسکونی این استان اختصای یابد.


 به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، هیات وزیران در تاریخ ۲۳ مرداد امسال با توجه به بارش برف سنگین و وقوع سیل و آبگرفتگی و طوفان در دی و اسفند سال گذشته و ۲ ماه نخست امسال در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان، مصوب کرد مبلغ ۹۰ میلیارد ریال به منظور جبران خسارت به اماکن مسکونی (شهری و روستایی) و تأسیسات زیربنایی (راه و ابنیه، خطوط آب و برق، گاز و تلفن) در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی ربط قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.


همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری) به منظور جبران خسارات مذکور، با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.


براساس مصوبه فوق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان موظف شدند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.