تهران – ایرنا- الکساندر ولاسنکو سخنگوی صلیب سرخ اوکراین یکشنبه شب گفت: برای موفقیت آمیز بودن ایجاد گذرگاه‌های امن، نیازمند توافق طرف‌های درگیری هستیم.


به گزارش ایرنا، ولاسنکو در گفت وگوی اختصاصی با شبکه “الجزیره”قطر اظهار کرد: چهار هزار تن در شهر ماریوپول در پناهگاه‌ها به سر می‌برند.


وی همچنین اعلام کرد که در جریان جنگ با روسیه تاکنون به سه بیمارستان بزرگ در نتیجه این درگیری خسارت وارد آمده است.


سخنگوی صلیب سرخ اوکراین همچنین گفت که توانایی رسیدن به تمام مناطق اوکراین را نداریم و نمی توانیم ساکنان را در داخل کشور از محلی به محل دیگر منطق کنیم.


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی کشورش اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.  


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  


همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.