رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی از همان ابتدا آموزش را همراه با انتقال مهارت ارائه کرده است، به طور مثال در رشته زیست فناوری دانشگاه علم وفرهنگ از متخصصان پژوهشکده رویان برای تدریس در این رشته استفاده می‌شود. تا علاوه بر تئوری علمی مهارت نیز انتقال یابد، این ویژگی با استقبال فراوان از سوی مردم برای تحصیل در رشته‌های زیست فناوری همراه شده و این ارتباط بین انتقال علم و مهارت نکته برجسته جهاد دانشگاهی است.


حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به نقش فعالیت‌های دانش بنیان در انتقال مهارت اظهار کرد: ما در کشور نیازمند مهارت و تخصصی هستیم که دانش بنیان باشد، بر اساس دانش شکل گرفته باشد، انتقال مهارت از گذشته وجود داشته است؛ اما با توجه به پیشرفت‌های علمی،‌ انتقال مهارت باید با ماهیت دانش بنیان همراه باشد.


وی با بیان اینکه استفاده از برخی‌نرم‌افزارها باعث کاهش توجه به یادگیری علوم شده است،‌ افزود: در دانشکده فنی و حرفه‌ای این انتقال مهارت صورت می‌گیرد؛ اما باید شکل ارائه این انتقال تجربه بر اساس نیاز جامعه باشد، متاسفانه ورود نرم‌افزارهایی به کشور باعث شده که جوانان بدون توجه به کسب علم و یادگیری، از طریق این نرم‌افزارها کار خود را نهایی کنند،‌ تجربه کشورهای پیشرفته مانند ژاپن نشان می‌دهد که در نظام آموزشی این کشور اجازه استفاده از این نرم‌افزارها را بدون کسب مهارت نمی‌دهند، به عبارت دیگر دانش‌آموز و یا دانشجو پس از کسب مهارت و آگاهی نسبت به دانش یک موضوع،‌ امکان استفاده از این روش‌های تسهیل‌گر دارد.


به گفته وی؛ در دانشکده‌های فنی آموزش مهارت ارائه می‌شود؛ اما باید شرایطی فراهم شود که دروسی مانند ریاضی و علوم پایه به صورت مهارت محور استفاده شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز