تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، همچنین برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، گفت وگو و تبادل نظر کرد.


دو طرف با ابلاغ سلام رییسان جمهور ایران و ترکیه به سفر آتی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.


وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دو جانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیات هایی از دو کشور در راستای پیگیری توسعه همه جانبه‌ روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.


امیر عبداللهیان ضمن آرزوی برگزاری موفقیت آمیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه جانبه وزیران خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین اظهار داشت که هیاتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می کند.


وی تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و  ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.


چاوش اوغلو: تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست


مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر گام های موثر و ملموس در پیشبرد روابط دو جانبه در سایه حمایت رییسان جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.


وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح موضع کشورش در مخالفت با اعمال تحریم علیه کشورها تاکید کرد: تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست.


مولود چاوش اوغلو نیز با ابراز نگرانی از پیچیده تر شدن بحران اوکراین و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج مهاجرین و پناهندگان، هدف از نشست سه جانبه وزیران امور خارجه روسیه، ترکیه و اوکراین را برقراری آتش بس در منطقه و صلح پایدار دانست و تلاش برای بهبودی اوضاع در این منطقه را بسیار حائز اهمیت خواند.


وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.